Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Educaţia, o fereastră spre viitor

Educaţia, o fereastră spre viitor

Un articol de: Ralucaadriana Gherman - 29 Mai 2009

Putem vorbi despre educaţie ca fiind principalul mijloc prin care putem da un impuls important societăţii de astăzi, prin crearea de noi valori ce ar putea duce la renaşterea mult aşteptată a societăţii în care trăim.

Educaţia este celula de bază a societăţii. Cei care neglijează rolul educaţiei în viaţa lor vor deveni simple marionete, vor juca după reguli impuse de alţii, realizând, la un moment dat, că în fiinţa lor este un gol ce putea fi umplut doar prin educaţie.

Un rol important trebuie acordat educaţiei copiilor, pentru că ei sunt cei de la care se aşteaptă în viitor să dea noi valori societăţii. De aceea ei trebuie stimulaţi încă din grădiniţă, iar educatorul are un deosebit rol aici, de a le descoperi talentele ascunse, prin stimularea copiilor prin diferite mijloace didactice.

Copiii sunt în căutare de modele, au nevoie de dascăli care să dea dovadă de un interes major în procesul educării. Spun acest lucru deoarece copilul mai întâi imită, de aceea contează foarte mult şi aspectul moral al educatorului. Putem vorbi despre şcoală ca despre instituţia care formează caractere ce vor persista în timp.

Ca pedagog, trebuie să dai dovadă de tact educaţional, precum şi de o bună pregătire psiho-pedagogică. Trebuie să ştii ce să oferi elevilor pentru ca aceştia să îţi ofere satisfacţii.

În prezent, evoluţia ştiinţei ne ajută la găsirea unei soluţii prin care fiecare elev, chiar cu capacităţi intelectuale mai reduse, să fie ajutat în descoperirea unei vocaţii potrivite cu abilităţile lui; numai aşa putem ajuta societatea, găsind soluţii chiar şi acolo unde par a nu fi. Afirm acest lucru deoarece părerea mea este că fiecare elev ascunde în el un mic geniu, însă nu toţi au ceasul care să-i trezească din aceasta stare „de amorţeală“. De aceea, dascălii trebuie să-şi dea silinţa pentru a scoate tot ce este mai bun din fiecare elev şi de a-l face un om demn, pregătit pentru societatea în care trăim. Chiar Petre Ţuţea afirma că „în lumea aceasta nu există genii, ci doar oameni care şi-au descoperit adevărata valoare“. Asta trebuie să facă dascălii din ziua de azi: să-i ajute pe elevi să-şi descopere adevărata valoare, adevăratul potenţial. Doar aşa vom putea da valoare învăţământului.