Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Educație și cultură: Comunicare eficientă pentru o bună integrare pe piaţa muncii
Ieri, la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, a fost lansat proiectul "Managementul comunicării cu alumni pentru instituţiile de învăţământ superior din România", cofinanţat prin intermediul POSDRU(2007-2013), prin implementarea căruia se urmăreşte crearea unei modalităţi eficiente de comunicare între universităţi - studenţi - alumni - angajatori, care să-i ajute pe viitorii absolvenţi să înţeleagă şi să răspundă nevoilor pieţei muncii.
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) împreună cu partenerii regionali Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea "Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca, Novensys Corporation, Gold Agama Consulting, Uniunea Naţională a Studenţilor din România (UNSR) a lansat ieri, la Iaşi, proiectul "Managementul comunicării cu alumni pentru instituţiile de învăţământ superior din România", cofinanţat prin intermediul Programului Operaţional Sectorial de Dezvoltare a Resurselor Umane (POSDRU), 2007-2013, care îşi propune să creeze o modalitate eficientă de comunicare între universităţi - studenţi - alumni - angajatori cu scopul de a-i ajuta pe viitorii absolvenţi să înţeleagă şi să răspundă nevoilor pieţei muncii. "Proiectul se adresează, deopotrivă, studenţilor, cadrelor didactice din managementul universităţilor, cadrelor didactice implicate în comisiile de asigurare a calităţii în învăţământul superior şi în dezvoltarea programelor de studii şi persoanelor din mediul de afaceri, din domenii de activitate conexe domeniilor pentru care sunt pregătiţi studenţii universităţilor partenere", susţine Codrin Lungu, manager de proiect din partea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului. Potrivit acestuia, în prezent, în România, există foarte puţine centre destinate comunicării cu alumni, însă nu există o strategie coerentă şi bine pusă la punct de urmărire a absolvenţilor pe termen lung. "Pentru ca aceste centre să fie cu adevărat relevante şi utile pentru universităţi, vor avea la bază un sistem informatic complex de stocare, prelucrare şi interpretare a datelor şi a unei strategii de comunicare cu alumni care să dezvolte instrumente adecvate de culegere a datelor", mai precizează managerul de proiect. Valoarea totală a proiectului, care se înscrie pe axa prioritară 1 - "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi societăţii bazate pe cunoaştere", este de 20.860.047,58 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 15.738.001,18 lei, durata de implementare fiind de 30 de luni.