De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Hram de tradiţie la mănăstirile Lainici şi Turnu
Praznicul Intrării în Biserică a Maicii Domnului a adunat sute de credincioşi în Mitropolia Olteniei. În această zi, şi-au serbat hramul mănăstirile Lainici şi Turnu, iar la Mănăstirea Clocociov a fost oficiată Liturghie arhierească.
Ca în fiecare an, de praznicul Vovideniei, credincioşi din Oltenia şi de peste munţi păşesc în lavra Lainiciului pentru a înălţa mulţumire lui Dumnezeu şi rugăciuni către sfinţii Săi. Sărbătoarea este legată de hramul bisericii celei vechi, înălţată în cea de a doua jumătate a secolului al XVII-lea de monahii care au vieţuit în aceste locuri. Timpul, vicisitudinile, războaiele şi mai ales prigoana comunistă aduseseră cinstitul aşezământ în prag de ruină. Din bunătatea lui Dumnezeu, frumuseţea acestui loc nu numai că a fost redobândită, ci a înflorit an de an. Astăzi, în curtea mănăstirii, lângă vechea bisericuţă, a mai fost ridicat un lăcaş de închinare, de data aceasta mult mai încăpător şi potrivit nevoilor celor care vin aici să se roage. "Maica Domnului trebuia să se nască din rugăciune" Încă din seara zilei de marţi, 20 noiembrie, biserica cea nouă şi curtea mănăstirii s-au umplut cu pelerinii veniţi din întreaga Oltenie, din Hunedoara şi din alte oraşe ale ţării, pentru a lua parte la Vecernia cu Litie şi la Privegherea de la mănăstire. După slujbă, cei prezenţi s-au putut închina la moaştele Sfântului Cuvios Irodion, aşezate în pronaosul sfântului lăcaş. A doua zi, Sfânta Liturghie a fost oficiată de IPS Irineu şi de PS Nicodim, înconjuraţi de un numeros sobor de preoţi şi diaconi. La final, credincioşii au pus la inimă cuvântul de învăţătură rostit de Mitropolitul Olteniei, care a explicat dimensiunea dogmatică şi importanţa duhovnicească a sărbătorii. "Preasfânta Fecioară este aleasă şi pregătită pentru a deveni Maica lui Dumnezeu. Pregătirea ei se face de către Duhul Sfânt, aşa cum vedem la Buna Vestire că "Duhul lui Dumnezeu se pogoară peste ea, puterea Celui Preaînalt o umbreşte şi Pruncul care se naşte dintr-însa este Fiul lui Dumnezeu". Pentru a se învrednici de aceste daruri, Maica Domnului trebuia să se nască din rugăciune, dintr-o comuniune a părinţilor ei cu Dumnezeu. Naşterea şi zămislirea ei trebuiau să fie dincolo de plăcerea omenească şi de dorinţă. Trebuie să fie precum naşterea lui Adam şi a Evei, din mâinile lui Dumnezeu. Numai în felul acesta şi prin faptele bune pe care ea le-a făcut, Dumnezeu avea să pregătească în pântecele ei Cămara cea Împărătească, Locul mai desfătat decât cerul din care Fiul Său să-şi alcătuiască firea omenească şi apoi să se nască în lume ca om", a spus IPS Irineu. La final, toţi cei prezenţi au luat parte la tradiţionala agapă frăţească, organizată în trapeza sfintei mănăstiri. Participare arhierească la hramul Mănăstirii Turnu În Arhiepiscopia Râmnicului, praznicul "Intrarea în Biserică a Maicii Domnului" a fost sărbătorit la Mănăstirea Turnu. Sărbătoarea a început cu slujba Privegherii, în seara zilei de 20 noiembrie, continuând a doua zi cu Acatistul "Bunei Vestiri" şi cu Sfânta Liturghie săvârşită de arhimandritul Vartolomeu Androni, exarhul mănăstirilor din Eparhia Râmnicului, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, în prezenţa Înalt Preasfinţitului Gherasim, Arhiepiscopul Râmnicului. După slujbă, IPS Gherasim a vorbit credincioşilor despre însemnătatea sărbătorii, subliniind importanţa prezenţei la slujbele Bisericii a creştinilor, în lucrarea pentru mântuirea sufletului. Liturghie arhierească la Mănăstirea Clocociov În Episcopia Slatinei şi Romanaţilor, Preasfinţitul Sebastian a săvârşit Sfânta Liturghie în biserica cea nouă a Mănăstirii Clocociov, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi. Cu această ocazie, diaconul Eugen Chipuc a fost hirotonit preot pe seama Parohiei Alunişu. În cuvântul de învăţătură, PS Sebastian a arătat importanţa şi semnificaţia acestui praznic împărătesc. "La vârsta de trei ani, aşa după cum părinţii săi, drepţii Ioachim şi Ana, promiseseră în faţa lui Dumnezeu, ea a fost adusă cu alai la Ierusalim şi închinată la templu, fiind introdusă de către profetul Zaharia, tatăl Sfântului Ioan Botezătorul, în Sfânta Sfintelor, lucru interzis de către legea evreiască. Aici s-a pregătit să primească în trupul ei, în pântecele ei, pe Mântuitorul Hristos, petrecând în rugăciune. Ea a rămas în templu până la vârsta de 15 ani, când a fost încredinţată dreptului Iosif. Deci nu a fost o intrare în biserică ca oricare alta, ca o intrare a noastră, ci o consacrare a Maicii Domnului pentru 12 ani de zile să trăiască în sfinţenia Bisericii", a spus arhiereul oltean. (Pr. Lucian Ducă, arhid. Liviu Găman, diac. Ioniţă Apostolache)