Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Hristos vindecă oamenii de necredinţă şi de boală

Hristos vindecă oamenii de necredinţă şi de boală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 22 Martie 2015

În Duminica a 4-a din Postul Mare, a Sfântului Ioan Scărarul, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel s-a aflat în mijlocul obştii monahale a mănăstirii ilfovene Pasărea. Preafericirea Sa a subliniat că Evanghelia vindecării fiului lunatic ne arată în mod concentrat trei mari lucrări pe care le-a săvârşit Mântuitorul: a vindecat de îndoială pe tatăl copilului bolnav; a vindecat pe copil de boală eliberându-l de duhul necurat şi a vindecat pe ucenicii Săi de nepricepere duhovnicească privind izgonirea demonilor din om.

În cuvântul de învă­ţă­tu­ră rostit la finalul Sfin­tei Liturghii, În­tâistă­tă­torul Bisericii noastre a explicat credincioşilor prezenţi în număr mare că Evanghelia vin­decării fiului lunatic evi­den­ţia­ză, pe de o parte, cât de multă su­ferinţă a întâlnit Iisus Hristos în copilul chinuit de demon şi, pe de altă parte, cât de puţină cre­din­ţă a găsit la tatăl acestuia. „În partea primă a cuvintelor sa­le «Cred, Doamne! Ajută necre­din­ţei mele!», tatăl copilului bolnav arată că s-a întărit în cre­din­ţă, iar în partea a doua s-a în­tărit în smerenie. Mai întâi, la­crimile lui arată starea lui de că­inţă, pentru că avea credinţă pu­ţină, sau credinţă amestecată cu îndoială, iar cuvintele lui «Cred, Doamne!» arată dorinţa lui de a-şi întări credinţa. Cu­vin­te­le «Ajută necredinţei mele» con­firmă o dată în plus pocăinţa u­nită cu smerenia lui. Îndată du­pă ce a îndreptat duhov­ni­ceş­te pe acest tată necăjit, în­tă­rin­du-l în credinţă, Iisus i-a vindecat copilul (…). Copilul a fost vin­decat pentru totdeauna. Să­nă­tatea lui a fost darul iubirii mi­lostive a lui Hristos, Doctorul su­prem al sufletelor şi al tru­pu­ri­lor, pentru că este Izvorul vie­ţii şi al mântuirii“, a subliniat Prea­fericirea Sa.

Postirea schimbă foamea şi setea noastră fizică în foame şi sete după Dumnezeu

În continuare, Preafericitul Pă­rinte Patriarh Daniel a evi­den­­ţiat faptul că Mântuitorul Iisus Hristos le descoperă uceni­ci­­­lor Săi ştiinţa izbăvirii oa­me­ni­lor de puterea duhurilor rele. „Iisus îi «vindecă» pe ucenicii Săi de nepriceperea lor du­hov­ni­­ceas­că în a lucra izbăvirea omu­lui de puterea demonică. Şi a­nu­­me, Iisus le spune că nu este su­­fi­­cient să porunceşti verbal de­­mo­­nilor ca să iasă afară din o­mul pe care îl stăpânesc, ci trebuie să fii încărcat cu putere dum­­nezeiască în toată fiinţa ta. Tre­buie să fii plin de Duhul Sfânt ca să poţi alunga duhurile ce­le rele din oamenii chinuiţi de a­cestea. Iar prezenţa lucrătoare a Duhului lui Dumnezeu vine în om prin rugăciune stăruitoare şi prin postire. Când omul pos­teş­te, el se smereşte, iar cu cât se sme­reşte mai mult, cu atât ru­­gă­ciu­nea sa devine mai fier­bin­te, mai puternică. Astfel, prin rugă­ciu­ne smerită unită cu postul, o­mul se goleşte de sine sau de e­go­­ism şi se umple de iu­bi­rea sme­­rită, vindecătoare şi sfin­­ţi­toa­­re a lui Dumnezeu (…). Ru­­gă­ciunea unită cu postul schim­­bă foamea şi setea noas­tră fizică sau trupească în foa­me şi sete spi­rituală după Dum­nezeu. Da­că omul se hrăneşte cu prezenţa ha­rică a lui Dum­nezeu din ru­gă­ciu­ne, din citirea Sfintelor Scrip­turi, din vorbirea duhov­ni­ceas­că, din fapta de mi­lostenie, a­tunci el devine om du­hov­nicesc pu­ternic şi, cu ajuto­rul lui Dum­nezeu, poate birui pa­timile rele şi ispitele care vin de la demoni prin slăbiciunile fi­rii umane pă­că­toase“, a spus Pă­rintele Patriarh.

Dascăl al rugăciunii, al postului şi al pocăinţei

La final, Întâistătătorul Bi­se­­­ri­cii noastre le-a vorbit cre­din­­­cio­­şilor şi despre Sfântul Ioan Scă­rarul. „Sfântul Ioan Scă­­­­ra­rul, numit şi Scolasticul, a­di­că cel învăţat, a fost un das­­căl al ru­­găciunii, al oste­nelilor, al pos­tu­­lui şi al poc­ă­in­ţei. În car­tea sa nu­mită Sca­ra vir­tu­ţi­lor sau Sca­ra Para­di­sului, el ne arată cum tre­buie să ne eli­be­răm de patimi şi să dobândim vir­tuţile. Sme­re­nia şi iubirea sunt virtuţile cele mai mari pe care le descrie el în car­tea Sca­ra virtuţilor. În cu­vin­te simple, dar cu un conţinut foar­te a­dânc, Sfântul Ioan Scă­ra­rul ne arată lupta du­hov­ni­ceas­că din minte, din inimă şi din trup a celui care se stră­du­ieş­te să ur­ce duhov­ni­ceşte spre Dum­nezeu prin împlinirea po­run­ci­lor dumnezeieşti, prin cu­ră­ţi­rea de patimi şi cultivarea vir­tu­ţilor sau a sfinţeniei“, a su­bli­­­niat Preafericirea Sa.

Preafericitul Părinte Patri­arh Daniel i-a oferit la final mai­cii stareţe, stavrofora Mi­ha­ela Cos­tache, mai multe cărţi publicate la Editurile Patri­ar­hiei Române.