La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
În acest an, turismul va atrage peste 7% din totalul investiţiilor din România
Datele prezentate de Institutului naţional de Statistică arată că numărul turiştilor străini, care au vizitat România în primele cinci luni ale anului, a ajuns la 3,16 milioane de persoane, în creştere cu peste 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut
Investiţiile în turismul românesc ar putea creşte la 6,9 miliarde lei în acest an, valoare care ar reprezenta 7,3% din totalul investiţiilor din economie, arată un raport al Consiliului Mondial al Turismului şi Călătoriilor (WTTC). Potrivit raportului, forţa de muncă din turism va reprezenta 6,9% din totalul angajaţilor din România. În următorii zece ani, ponderea investiţiilor în turism ar putea creşte uşor la 7,5%, iar forţa de muncă ar putea reprezenta 8,4 la sută din totalul angajaţilor. Conform WTTC, în turismul din România lucrează, la ora actuală, aproximativ 600 de mii de persoane, urmând ca, până în 2018, numărul total de angajaţi să crească la 705 mii de persoane. Numărul turiştilor străini a crescut cu peste 3 milioane Datele prezentate de Institutului naţional de Statistică arată că numărul turiştilor străini, care au vizitat România în primele cinci luni ale anului, a ajuns la 3,16 milioane de persoane, în creştere cu peste 35% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Potrivit consultanţilor în domeniu, turismul românesc are nevoie de o nouă imagine care să-l reprezinte, având de ales din trei variante: o destinaţie turistică de masă, una de nişă sau o destinaţie specializată. Direcţia Generală de Promovare a Turismului din cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale va aloca 75 de milioane de euro, din fonduri structurale europene, pentru realizarea proiectului „Brandul de turism al României“. Acţiunea va demara în această toamnă şi se va încheia în 2012. În România, cheltuielile guvernamentale pentru turism se ridică, în acest an, la 1,1 miliarde lei, reprezentând 4,4% din totalul cheltuielilor bugetare.