De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Începutul Canonului cel Mare la Catedrala Patriarhală
Și în acest an, credincioși bucureșteni participă la rânduielile liturgice speciale prilejuite de începutul Postului Mare, săvârșite în Catedrala Patriarhală. Astfel, luni, 7 martie, un sobor restrâns de preoți și diaconi, condus de Preasfințitul Părinte Ieronim Sinaitul, Episcop-vicar patriarhal, purtând veșminte cernite, potrivit rânduielii ortodoxe pentru această perioadă, au săvârșit Pavecernița Mare, în cadrul căreia a fost citită prima parte a Canonului de pocăință, alcătuire a Sfântului Ierarh Andrei, Arhiepiscopul Cretei.
La finalul slujbei, Preasfințitul Părinte Ieronim Sinaitul a rostit un cuvânt de învățătură în care a tâlcuit pasajul evanghelic rânduit (Luca 21, 8-36), evidențiind rolul postului pentru curățirea omului de păcate: „În această Evanghelie, care este foarte potrivită pentru perioada de început a postului, Mântuitorul ne spune să luăm aminte să nu ne îmbuibăm cu mâncare și băutură multă și să nu fim cuprinși peste măsură de grijile vieții. Am intrat în post, iar duminica dinainte a punctat că, după ce ne-am iertat cu cei din jurul nostru, ne putem prezenta înaintea lui Dumnezeu să ne rugăm, să postim și atunci faptele noastre cele bune vor fi ca o roadă a postului și rugăciunii. Postul nu este o rânduială nouă, ci este cea mai veche poruncă a lui Dumnezeu, după cum arată Sfântul Vasile cel Mare. Ea a fost dată primilor oameni în Paradis, aceea de a nu mânca din pomul cunoștinței binelui și răului. Dacă nu au postit, strămoșii noștri au pierdut darurile care le erau hărăzite. Această poruncă de a posti rămâne mai departe în viața omului, ca o năzuință a lui de a reface puterile sale sufletești, de a primi din nou harul lui Dumnezeu. Însă nici un fel de efort nu ar fi fost de ajuns pentru a-l ridica pe om la starea cea dintâi, dacă în lume Dumnezeu nu ar fi trimis pe Cuvântul, Fiul Său întrupat”.