Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Martiriul Sfintelor Perpetua şi Felicitas, pus în scenă la Oradea

Martiriul Sfintelor Perpetua şi Felicitas, pus în scenă la Oradea

Data: 03 Feb 2012

Teatrul de Stat "Regina Maria" din Oradea a prezentat miercuri, 1 februarie, premiera "Perpetua şi Felicitas", un spectacol de teatru şi film bazat pe texte din creştinismul primar (sec. III-IV) dedicat celor două muceniţe, în regia artistică şi scenariul dramatic semnate de Tudor Chirilă, scenografia aparţinând Oanei Cernea, informează Agerpress.

Potrivit regizorului orădean Tudor Chirilă, spectacolul a fost conceput să se joace în spaţii deschise, neconvenţionale, premiera fiind programată iniţial să aibă loc anul trecut în cadrul Festivalului de Teatru Scurt. Ulterior, data premierei s-a amânat pentru 1 februarie, când Biserica Ortodoxă le sărbătoreşte pe cele două sfinte martire.

Scenariul dramatic alcătuit după "Actele Martirice" paleocreştine, apărute la Editura Institutului Biblic şi de Misiune Ortodoxă, dar şi după alte texte din secolele al II-lea şi al III-lea, având ca ax Martiriul Sfintelor Perpetua şi Felicitas, este conceput ca un eseu vizual postmodern despre martiraj în general, despre locul bine definit al martirului în microcosmosul unei societăţi dictatoriale extreme, despre relaţia cu totul specială care se înfiripă între călău şi victima sa.