Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri „Medicina actuală are o altă antropologie decât cea a Bisericii“

„Medicina actuală are o altă antropologie decât cea a Bisericii“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 16 Aprilie 2011

În privinţa metodelor moderne ale medicinei reproductive, Biserica are o concepţie foarte clară. "Medicina actuală are, din păcate, o altă antropologie decât cea a Bisericii. În concepţia Bisericii noastre, care are ca ax central tocmai momentul întrupării Mântuitorului Hristos, omul e om din momentul conceperii. Şi-atunci orice manipulare genetică, lucrul cu embrionul deja devin periculoase, pentru că atentează la însăşi taina vieţii. Orice procedură de fertilizare in vitro presupune eliminarea unui mare număr de embrioni; ştiinţa atentează, deci, la viaţa umană", a explicat, din perspectivă teologică, consecinţele acestui fenomen pr. Dragoş Bahrim.

Nici argumentul potrivit căruia aceste metode ajută la creşterea natalităţii nu stă în picioare. "Toate aceste biotehnologii n-au dus la creşterea natalităţii, ci, dimpotrivă, s-au găsit noi metode de contracepţie", a mai precizat pr. Bahrim.

Din perspectivă psihologică, problema maternităţii de surogaţie este o armă cu două tăişuri, pentru că drama, suferinţa apare în ambele părţi: la mama surogat - care predă copilul, dar şi la copilul care se naşte şi este preluat. Tocmai de aceea, "natura este cea care ar trebui să domine relaţiile dintre oameni", a declarat şi conf. dr. Cristina Gavrilovici, bioetician.