Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Ministerul Transporturilor a preluat proiectul „Canalul Dunăre-Bucureşti“

Ministerul Transporturilor a preluat proiectul „Canalul Dunăre-Bucureşti“

Data: 04 Noiembrie 2008

▲Ministerul Transporturilor a anunţat că va organiza în această lună licitaţia pentru studiul de fezabilitate ▲ Costul canalului care va lega Capitala de Dunăre se ridică la aproximativ jumătate de miliard de euro ▲ Noul canal va avea 73 de kilometri lungime, o lăţime minimă de 80 de metri, o adâncime minimă a apei de 4,5 metri şi trei porturi: unul la unirea canalului cu Dunărea, unul pe Dâmboviţa şi altul lângă localitatea 1 Decembrie, pe râul Argeş▲

Canalul navigabil Dunăre-Bucureşti, început în perioada comunismului, ar putea fi gata până în 2013. Ministerul Transporturilor a anunţat că va organiza în această lună licitaţia pentru studiul de fezabilitate. Costul canalului care va lega Capitala de Dunăre se ridică la aproximatov jumătate de miliard de euro. Ideea de a construi un canal care să lege Bucureştiul de Dunăre le-a venit autorităţilor încă din 1880, dar abia peste 50 de ani au adoptat o lege în acest sens. Lucrările de executare au început în anul 1986, dar au fost sistate după Revoluţie, deşi aproximativ 70% din construcţie era deja finalizată. Proiectul a ajuns la Apele Române şi a fost lăsat pe rafturi. Între timp, lucrările existente s-au deteriorat, iar o mare parte a plăcilor de beton şi a bordurilor au fost furate. Din 2010, însă, şantierul va prinde din nou viaţă, spun autorităţile. Noul canal va avea 73 de kilometri lungime, o lăţime minimă de 80 de metri, o adâncime minimă a apei de 4,5 metri şi trei porturi: unul la unirea canalului cu Dunărea, unul pe Dâmboviţa şi altul lângă localitatea 1 Decembrie, pe râul Argeş. Autorităţile estimează că lucrările la canal vor aduce pe şantier circa 10 mii de muncitori.

Avantajele proiectului

Proiectul de legare a Bucureştiului cu fluviul Dunărea va însemna conectarea Capitalei la Coridorul Paneuropean de transport numărul şapte, printr-o cale navigabilă cu o capacitate de transport de până la 20 de milioane de tone de mărfuri pe an. De asemenea, autorităţile spun că proiectul va asigura scoaterea de sub efectul inundaţiilor a aproximativ 30 de mii de hectare de terenuri agricole şi a 11 localităţi, va asigura apa necesară pentru irigarea a peste 150 de mii de hectare de teren arabil, alimentarea cu apă a localităţilor limitrofe şi producerea a circa 58 de GWH pe an de energie electrică, la care se adaugă alte 15 GWH pe an, produse de cele patru microhidrocentrale şi hidrocentrale situate pe acest canal. Totodată, reprezentanţii Ministerului Transporturilor susţin că acest proiect va asigura dezvoltarea agrementului şi a turismului din zonă.