Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Nave de patrulare ultramoderne, pe graniţă

Nave de patrulare ultramoderne, pe graniţă

Data: 03 Iunie 2008

▲ Poliţiştii de frontieră de la graniţa cu Bulgaria, Serbia şi Ucraina au fost dotaţi cu 50 de nave de patrulare de ultimă generaţie ▲ Ambarcaţiunile, fabricate în Polonia, sunt construite din fibră de sticlă, având chila întărită cu o structură de oţel, care măreşte rezistenţa acesteia în cazul unei lovituri dure în timpul navigaţiei ▲ De asemenea, fiecare ambarcaţiune este dotată cu sistem multifuncţional de navigaţie, sistem profesional de comunicaţii şi de semnalizare optico-acustic, binoclu şi ochelari de vedere, pe timp de noapte, în infraroşu ▲

Poliţiştii de frontieră de la graniţa cu Bulgaria, Serbia şi Ucraina au fost dotaţi cu 50 de nave de patrulare de ultimă generaţie, a anunţat Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF). Potrivit IGPF, poliţiştii de frontieră cu atribuţii de supraveghere şi control al frontierei pe Dunăre au primit şalupele de patrulare, tip „Arvor 215 R“, prin programul Phare 2004.

Navele sunt construite din fibră de sticlă şi din oţel

Ambarcaţiunile, fabricate în Polonia, sunt construite din fibra de sticlă, având chila întărită cu o structură de oţel, care măreşte rezistenţa acesteia în cazul unei lovituri dure, în timpul navigaţiei. De asemenea, fiecare ambarcaţiune este dotată cu sistem multifuncţional de navigaţie Simrad CX44ED (constând în DGPS, radar, hartă electronică, sondă ultrason), sistem multifuncţional profesional de comunicaţii (radiotelefoane mobile şi portabile), sistem de semnalizare optico-acustic, busolă, proiector şi sistem de încălzire tip WEBASTO navalizat, binoclu şi ochelari de vedere pe timp de noapte în infraroşu.

Poziţia navei poate fi stabilită în orice moment

Aparatura performantă de la bordul navei permite stabilirea şi determinarea cu exactitate a poziţiei navei, în orice moment al misiunii. Astfel, în cazul producerii unor evenimente de frontieră, se poate stabili cu exactitate locul săvârşirii infracţiunii, contravenţiei sau încălcării liniei de frontieră. Datorită acestor dotări, şalupa asigură condiţii moderne de lucru pentru echipaj, format din doi poliţişti de frontieră, precum şi deplasare rapidă în cazul producerii unor evenimente. Cele 50 de şalupe fluviale sunt destinate supravegherii şi controlului frontierei de stat din zonele de competenţă ale Inspectoratelor Judeţene ale Poliţiei de Frontieră: Călăraşi (trei ambarcaţiuni), Giurgiu (patru), Dolj (şase), Olt (trei), Mehedinţi (şapte), Brăila (trei), Tulcea (opt), Ialomiţa (patru), Teleorman (cinci), Galaţi (una), Caraş-Severin (cinci) şi şcoala de Formare şi Perfecţionare a Personalului de Marină Giurgiu (o ambarcaţiune).

Autorităţile române se pregătesc pentru testul de aderare la spaţiul Schengen

România continuă pregătirile pentru începerea procesului de evaluare Schengen, în perioada 2-5 iunie având loc, la Bucureşti, vizita de preevaluare în domeniul cooperării poliţieneşti, organizată de Departamentul Schengen al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA). Potrivit unui comunicat al MIRA, această activitate constituie un instrument de pregătire în vederea aderării la spaţiul Schengen, în special în ceea ce priveşte familiarizarea instituţiilor cu procedura de evaluare la care va fi supusă şi România. „Evenimentul se înscrie în seria acţiunilor menite să pregătească structurile MIRA, dar şi celelalte instituţii din România, pentru vizitele de evaluare Schengen, care vor începe în primul trimestru al anului 2009. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative - prin Departamentul Schengen - este instituţia responsabilă pentru pregătirea procesului de evaluare“, se precizează în comunicatul MIRA.

Martie 2011, data aderării la spaţiul Schengen

România şi Bulgaria au stabilit ca martie 2011 să fie data aderării celor două state la spaţiu Schengen. În acest sens, va fi întocmit un calendar de acţiuni comune, în perspectiva demarării procesului de evaluare pentru Schengen. Vizita de preevaluare în domeniul cooperării poliţieneşti este organizată de Departamentul Schengen al MIRA, cu sprijinul a doi experţi slovaci. Conducerea MIRA mai precizează că vor avea loc întâlniri cu experţi români, din cadrul structurilor ministerului cu atribuţii în domeniu (Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională, Inspectoratul General al Jandarmeriei Române, Direcţia Generală Management Resurse Umane) şi din cadrul Ministerului Justiţiei, Ministerului Public, Autorităţii Naţionale a Vămilor.