Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri O experienţă inedită pentru 25 de elevi

O experienţă inedită pentru 25 de elevi

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 18 Mai 2014

Copiii de la Centrul educaţional „ANTIMIS“ din Timişoara au participat în aceste zile la o serie de activităţi de iniţiere în meseria de apicultor, în cadrul cărora au învăţat şi experimentat practic cum se îngrijesc albinele. În cadrul „lecţiei de apicultură“, copiii au învăţat de la un apicultor profesionist ce înseamnă această meserie, cum se îngrijesc albinele şi ulterior au experimentat practic mai multe operaţiuni apicole.

„Lecţia de apicultură“ a fost facilitată de echipa de experţi din cadrul centrului, iar copiii au fost entuziasmaţi să participe la astfel de activităţi inedite pentru ei. „Am încercat să le explicăm copiiilor din cadrul centrului educaţional ce înseamnă apicultura şi cât de important este rolul albinei din punct de vedere economic, rol evidenţiat în primul rând de valoarea produselor apicole. Pe lângă multe informaţii noi, cu reală valoare educativă, copiii au beneficiat şi de oportunitatea de a experimenta practic câteva operaţiuni frecvente în această meserie“, a spus Gabriela Crăciun, coordonatorul Centrului educaţional „ANTIMIS“ din Timişoara.

De la albine învăţăm munca în echipă

Îndrumătorul celor mici a fost Cristian Rujoni, animator social în cadrul centrului şi un pasionat al apiculturii. Alături de acesta, elevii au consultat profesionişti care le-au vorbit despre numeroasele beneficii pe care omul le are de pe urma albinelor şi totodată despre viaţa extrem de bine organizată din cadrul unui stup, coordonată şi centrată în jurul reginei, cea care este responsabilă pentru următoarea generaţie de tinere albine.

„Am organizat această acţiune la propunerea pr. Constantin Jinga, de la biserica Parohiei Timişoara-Fabric Vest, locul unde ne desfăşurăm activitatea cu cei mici, pentru a experimenta acest meşteşug şi a învăţa din exemplul pe care ni-l oferă albinele prin tot ceea ce fac. Cu această ocazie, elevii au fost încântaţi să descopere multe lucuri despre cele care ne oferă cu atâta generozitate produse precum mierea, ceara, propolisul şi polenul, atât de folositoare şi benefice pentru sănătatea noastră. Au înţeles că munca în echipă şi coordonată de un lider este cea care are rezultatele cele mai bune, şi atât timp cât fiecare realizează partea sa de muncă, întreg grupul are de câştigat“, a precizat Cristian Rujoni.

25 de copii beneficiază de serviciile centrului din Timişoara

Centrul educaţional „ANTIMIS“ Timişoara funcţionează în cadrul proiectului „Reţea interregională de centre educaţionale“ derulat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Arhiepiscopia Timişoarei şi cofinanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. În cadrul centrului, 25 de copii din familii sărace sau aflaţi în risc de abandon şcolar beneficiază zilnic de o masă caldă şi o gustare rece, sprijin în efectuarea temelor şi meditaţii pentru scăderea riscului de eşec şcolar. De asemenea, copiii primesc şi burse sociale, rechizite şi materiale didactice. În cadrul centrelor, beneficiarii participă la activităţi de petrecere a timpului liber, de formare a deprinderilor practice şi de întreţinere a spaţiului personal. Ei sunt încurajaţi să comunice în orice ocazie, să îşi exprime sentimentele, nemulţumirile şi dorinţele într-un mod constructiv, fără a-i deranja sau leza pe ceilalţi, să înveţe să îşi cunoască şi să-şi apere drepturile prin intermediul comunicării cu ceilalţi.  (George Giurgiu)