Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri O nouă lucrare despre educaţia religioasă a preşcolarilor

O nouă lucrare despre educaţia religioasă a preşcolarilor

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 04 Feb 2015

La Editura BASILICA a Patriarhiei Române a apărut recent lucrarea „Elemente de educaţie religioasă în grădiniţă - teorie şi aplicaţii practice“, scrisă de pr. dr. Cosmin Santi şi dr. Elena-Ancuţa Santi. Ambii autori sunt membri în Comisia naţională a Patriarhiei Române pentru curriculumul disciplinei şcolare religie. Lucrarea este un ghid complex, adresat atât educatorilor şi profesorilor de religie, cât şi preoţilor şi părinţilor. În contextul în care în spaţiul public continuă dezbaterile cu privire la oportunitatea predării religiei în şcoală, cartea începe prin a sublinia faptul că orele de religie reprezintă o importantă modalitate de a le transmite copiilor tezaurul spiritual al unui popor. După cum punctează autorii, „a exclude din curriculumul şcolar o ipostază definitorie a spiritualităţii, aşa cum este religia, înseamnă să ţintim spre o persoană incompletă“. Autorii fac şi o trecere în revistă a modului în care educaţia religioasă este tratată în programele şcolare din alte ţări europene. Potrivit acestora, în 75% dintre statele Uniunii Europene, religia este predată sub forma învăţăturii de credinţă a religiei tradiţionale, iar în 25% sub forma istoriei religiilor. Autorii prezintă modele de proiecte de lecţie şi discută pe larg despre metodele ideale de predare a religiei la copii, în funcţie de caracteristicile psihologice ale vârstei lor. Lucrarea cuprinde şi un bogat capitol de anexe, ce reuneşte ghicitori, jocuri, poveşti şi scenete, toate cu caracter religios. Aceste resurse se pot dovedi foarte utile profesorilor, pentru a face ora de religie cât mai agreabilă pentru copii.