Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Pasagerii care au cerut daune Tarom au pierdut procesul

Pasagerii care au cerut daune Tarom au pierdut procesul

Data: 12 Feb 2009

Magistraţii Tribunalului Bucureşti au respins acţiunea celor 59 de pasageri ca fiind „prematur formulată“, obligându-i să plătească cheltuieli de judecată în cuantum de 17.850 de lei

Pasagerii care au dat în judecată compania Tarom, cerând daune morale şi materiale pentru accidentul din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul „Henri Coandă“ din Otopeni, au pierdut procesul la Tribunalul Bucureşti. Pe 7 ianuarie, magistraţii Tribunalului Bucureşti au respins acţiunea celor 59 de pasageri ca fiind „prematur formulată“, obligându-i să plătească cheltuieli de judecată în cuantum de 17.850 de lei. Decizia nu este definitivă, pasagerii putând face recurs. Reclamanţii susţin că au suferit traume după accidentul din 30 decembrie 2007, fiind nevoiţi să apeleze la psihologi, iar în prezent fac şedinţe de psihoterapie.

În dimineaţa zilei de 30 decembrie 2007, o aeronavă Tarom Boeing 737-300 s-a ciocnit de o autoutilitară pe pista Aeroportului „Henri Coandă“. În urma impactului, aeronava a fost grav avariată, prin smulgerea unei părţi a trenului de aterizare şi deformarea parţială a fuselajului. De asemenea, motorul 1 a fost afectat în totalitate în urma impactului cu autovehiculul şi solul, iar aripa stângă a fost afectată pe toată lungimea. O comisie de anchetă, din care au făcut parte şi reprezentanţi ai Ministerul Transporturilor, a realizat un raport tehnic preliminar cu privire la cauzele accidentului, raport care a fost trimis tuturor părţilor implicate, urmând ca ulterior să fie realizat un raport final. În raport se arată că eroarea de a autoriza decolarea aeronavei Tarom a fost posibilă pe fondul întreruperii mari de activitate a unuia dintre controlorii de trafic, percepţiei eronate referitoare la starea de ocupare a pistei, cumulată cu lipsa coordonării între doi dintre cei patru controlori de trafic aflaţi în turn în vederea eliberării pistei. În concluziile raportului, comisia de investigaţie susţine că managementul defectuos al resurselor umane din turnul de control de la Otopeni a condus la un număr insuficient de controlori de trafic prezenţi în turn.