În cadrul manifestărilor solemne dedicate eroilor Revoluției Române din decembrie 1989, luni, 23 decembrie, la monumentul eroilor jandarmi de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni a fost
Pasagerii care au cerut daune Tarom au pierdut procesul
Magistraţii Tribunalului Bucureşti au respins acţiunea celor 59 de pasageri ca fiind „prematur formulată“, obligându-i să plătească cheltuieli de judecată în cuantum de 17.850 de lei
Pasagerii care au dat în judecată compania Tarom, cerând daune morale şi materiale pentru accidentul din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul „Henri Coandă“ din Otopeni, au pierdut procesul la Tribunalul Bucureşti. Pe 7 ianuarie, magistraţii Tribunalului Bucureşti au respins acţiunea celor 59 de pasageri ca fiind „prematur formulată“, obligându-i să plătească cheltuieli de judecată în cuantum de 17.850 de lei. Decizia nu este definitivă, pasagerii putând face recurs. Reclamanţii susţin că au suferit traume după accidentul din 30 decembrie 2007, fiind nevoiţi să apeleze la psihologi, iar în prezent fac şedinţe de psihoterapie. În dimineaţa zilei de 30 decembrie 2007, o aeronavă Tarom Boeing 737-300 s-a ciocnit de o autoutilitară pe pista Aeroportului „Henri Coandă“. În urma impactului, aeronava a fost grav avariată, prin smulgerea unei părţi a trenului de aterizare şi deformarea parţială a fuselajului. De asemenea, motorul 1 a fost afectat în totalitate în urma impactului cu autovehiculul şi solul, iar aripa stângă a fost afectată pe toată lungimea. O comisie de anchetă, din care au făcut parte şi reprezentanţi ai Ministerul Transporturilor, a realizat un raport tehnic preliminar cu privire la cauzele accidentului, raport care a fost trimis tuturor părţilor implicate, urmând ca ulterior să fie realizat un raport final. În raport se arată că eroarea de a autoriza decolarea aeronavei Tarom a fost posibilă pe fondul întreruperii mari de activitate a unuia dintre controlorii de trafic, percepţiei eronate referitoare la starea de ocupare a pistei, cumulată cu lipsa coordonării între doi dintre cei patru controlori de trafic aflaţi în turn în vederea eliberării pistei. În concluziile raportului, comisia de investigaţie susţine că managementul defectuos al resurselor umane din turnul de control de la Otopeni a condus la un număr insuficient de controlori de trafic prezenţi în turn.