Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Pe scurt
PS Calinic Botoşăneanul, la 17 ani de arhierie
Pe 25 martie, PS Calinic Botoşăneanul, episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, a împlinit 17 ani de când a fost hirotonit în treapta arhieriei. Preasfinţia Sa s-a născut la 18 noiembrie 1957, în Iaşi. În anul 1980, după absolvirea liceului şi satisfacerea stagiului militar, a intrat ca frate la Mănăstirea Putna. A fost tuns în monahism patru ani mai târziu, primind numele Calinic. A urmat apoi cursurile Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Andrei Şaguna“, după care, în 1986, a fost hirotonit ierodiacon. Două luni mai târziu, a fost hirotonit ieromonah pe seama Mănăstirii Putna. În perioada 1980-1989, a avut diferite ascultări, cum ar fi cea de muzeograf, slujitor şi mare eclesiarh. În 1990, a fost numit stareţ la Mănăstirea Râşca. Un an mai târziu, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române l-a ales episcop-Vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor. În perioada 1991-1995, PS Calinic a frecventat cursurile Facultăţii de Medicină din cadrul Academiei Mihăilene, iar între anii 1994-1998, pe cele ale Facultăţii de Drept din cadrul Universităţii „Petre Andrei“ din Iaşi. În anul 2004, a obţinut titlul de doctor în Teologie, cu lucrarea „Logica Trinităţii“. Noile programe şcolare la religie, trimise la minister Cu binecuvântarea Întâistătătorului BOR, Comisia Patriarhiei Române de analiză a programelor şcolare la disciplina Religie, formată din 19 membri, a trimis vineri, 21 martie, Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, spre aprobare, noul proiect de programe şcolare la disciplina Religie pentru clasele I-XII. „Noile programe şcolare pentru disciplina Religie au fost restructurate de o Comisie a Patriarhiei Române, formată din cadre didactice cu experienţă, inspectori, psihologi şi specialişti în ştiinţele educaţiei. Aceste documente pun în evidenţă caracterul formativ al Religiei şi vor sta la baza viitoarelor manuale, urmărind contextualizarea şi adaptarea conţinuturilor în funcţie de etapele de vârstă ale elevilor. Valorile moral-religioase, necesare copiilor, dar şi comunităţilor, sunt reflectate de temele propuse: «Familia - dar al lui Dumnezeu», «Creştinul în şcoală şi în biserică», «Rolul tinerilor în apărarea vieţii», «Natura - darul lui Dumnezeu pentru oameni», «Iubirea prin fapte: ajutorarea celor aflaţi în suferinţă». Redactate în spirit irenic, programele conţin şi teme dedicate religiilor lumii sau monumentelor reprezentative de artă religioasă, fiind evidenţiat rolul creştinismului în dezvoltarea culturii şi civilizaţiei europene“, a declarat Bogdan Popescu, consilier în cadrul sectorului teologic-educaţional al Patriarhiei Române. (C.B.)