Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Pelerinaj la mănăstirile din Muntenia

Pelerinaj la mănăstirile din Muntenia

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ştefan Sfarghie - 09 Iulie 2014

Trei parohii din Protopopiatul Piatra Neamţ (Parohia „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena“- Gara Veche; Parohia „Adormirea Maicii Domnului“ - Vânători şi Parohia „Sfântul Ierarh Nicolae“ - Vlădiceni) au organizat în perioada 7-9 iulie un pelerinaj la principalele mănăstiri din Muntenia. Clericii şi credincioşii participanţi au fost însoţiţi de pr. Valentin Tofan, protopopul Protoieriei Piatra-Neamţ.

Scopul principal al pelerinajului, la care au participat 54 de persoane din Protopopiatul Piatra Neamţ, a constat în cunoaşterea celor mai reprezentative mănăstiri şi obiective culturale din Capitală şi din împrejurimi, precum şi în realizarea comuniunii trăite în rugăciune şi zidire sufletească a credincioşilor. „Pentru a vizita tot ceea ce ne-am propus, am alocat acestui pelerinaj trei zile. În prima zi am vizitat Mănăstirea Ghighiu, Pissiota şi Ţigăneşti. Seara am rămas la Mogoşoaia, unde am vizitat complexul brâncovenesc de acolo. În a doua zi am mers la Muzeul Satului din Bucureşti, unde am vizualizat tot ce se putea: căsuţele din diferite zone, cu arhitecturi şi tradiţii diverse, apoi am vizitat Patriarhia Română, Mănăstirea Antim şi unul dintre obiectivele importante, Paraclisul «Învierea Domnului» al Catedralei Mântuirii Neamului, unde ne-am întâlnit cu arhim. Ciprian Grădinaru. Am fost deosebit de bucuroşi că ne-am făcut o idee despre ce se zideşte acolo şi acest lucru este foarte important, mai ales că mulţi dintre pelerinii noştri au ajutat în decursul timpului la construirea acestui locaş reprezentativ pentru poporul român. Am vizitat apoi Mănăstirea Cernica, un loc deosebit de frumos, o oază de linişte, şi am înnoptat la Centru social-cultural «Sfântul Calinic de la Cernica». Aici am avut timp suficient să mergem la slujbe, să ne rugăm şi am făcut chiar şi o plimbare prin cimitir, unde am aprins câte o lumânare la mormintele multor personalităţi bisericeşti şi culturale. În ultima zi a pelerinajului am vizitat Mănăstirea Pasărea şi cu ajutorul lui Dumnezeu şi Mănăstirea Snagov, unde am şi încheiat călătoria noastră“, ne-a spus pr. protopop Valentin Tofan.

Acest pelerinaj este organizat la iniţiativa pr. protopop Valentin Tofan în fiecare an la mănăstiri din diferite zone ale ţării. Astfel, pelerinii au avut prilejul ca în anii trecuţi să viziteze mănăstirile din zona Neamţului, din nordul Moldovei, din Bucovina, din Maramureş, din Dobrogea şi din Oltenia. Acest pelerinaj s-a desfăşurat cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Teofan, Arhiepiscopul Iaşilor şi Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei.