Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Poliţiştii din marile intersecţii ale Capitalei, înlocuiţi de camere şi senzori

Poliţiştii din marile intersecţii ale Capitalei, înlocuiţi de camere şi senzori

Data: 17 Mai 2008

▲ Şeful Direcţiei Generale de Poliţie a municipiului Bucureşti, chestorul principal Marian Tutilescu, a declarat că poliţiştii nu vor mai interveni, decât în situaţii excepţionale, în dirijarea circulaţiei în zonele monitorizate, deoarece noul sistem este capabil să descongestioneze singur traficul din intersecţii ▲ „Fiecare intersecţie va şti să dea prioritate vehiculelor care sunt în întârziere şi va da mai puţină prioritate celor care sunt în avans. Evident, transportul public va avea prioritate“, a explicat reprezentantul firmei care se ocupă de implementarea acestui sistem, Mihai Ianciu ▲

Primăria Capitalei a inaugurat, în urmă cu două zile, Centrul de control al sistemului de management al traficului, parte a planului general de fluidizare a circulaţiei în Bucureşti. Acest centru, aflat pe şoseaua Olteniţei 107-111, va coopta, pe rând, în sistem, un număr de 100 de intersecţii, urmând ca, până în luna septembrie, să fie incluse alte 40 de intersecţii. Reprezentanţii autorităţilor speră ca, prin implementarea acestui proiect, să decongestioneze traficul din Capitală cu circa 15 procente, în următorii ani. Şeful Direcţiei Generale de Poliţie a municipiului Bucureşti, chestorul principal Marian Tutilescu, a declarat că poliţiştii nu vor mai interveni, decât în situaţii excepţionale, în dirijarea circulaţiei în zonele monitorizate, deoarece noul sistem este capabil să descongestioneze traficul din intersecţii. Valoarea proiectului de management al traficului este de peste 18 milioane de euro.

Autorităţile susţin că este cel mai modern sistem din Europa

Din 12 mai, sistemul funcţionează în 12 intersecţii situate pe bulevardele Lascăr Catargiu, Magheru şi Bălcescu. În prezent, aproximativ 50 de intersecţii se află în stadiul final de implementare. Primarul Capitalei, Adriean Videanu, a precizat că noul centru vizualizează intersecţiile cu sistem adaptiv, pe perimetrul inelului central al oraşului, pe axa nord-sud, cuprinsă între Casa Presei Libere - Arcul de Triumf - Piaţa Victoriei - Piaţa Romană - Universitate - Piaţa Unirii - Şincai, pe bulevardul Carol - Regina Elisabeta - Operă, Decebal - Unirii - Libertăţii. „Aşa cum este implementat la Bucureşti, sistemul este cel mai modern din Europa, pentru că partea de transport este corelată cu cea individuală. În toate capitalele europene, controlul se face în centre diferite“, a subliniat edilul şef al Capitalei.

Transportul public va avea prioritate

Reprezentantul consorţiului UTI, contractantul programului, Mihai Ianciu, a precizat că semafoarele inteligente vor regla timpii de semafor printr-un calculator. „Fiecare intersecţie va şti să dea prioritate vehiculelor care sunt în întârziere şi va da mai puţină prioritate celor care sunt în avans. Evident, transportul public va avea prioritate. Pe lângă echipamentele care se văd cu ochiul liber, sunt şi senzori care măsoară, la secundă, traficul din intersecţie. Astfel, că timpii se vor schimba de la un regim la altul. Nu vor fi timpi de culoare egali, ci se vor schimba în funcţie de încărcarea de trafic care soseşte în intersecţie“, a explicat Mihai Ianciu.