În Ajunul Crăciunului, 24 decembrie, la Reședința Patriarhală din Capitală a fost vestită, potrivit rânduielii tradiționale, Nașterea Domnului. După oficierea Liturghiei Sfântului Vasile cel Mare unită cu Vecernia, soborul de slujitori condus de părintele arhimandrit Clement Haralam, Mare Eclesiarh al Catedralei Patriarhale istorice din București, a purtat icoana praznicală la Reședința Patriarhală. Aceștia au fost întâmpinați în Salonul „Sfinții Români” din Reședința Patriarhală de către Întâistătătorul Bisericii noastre, cu acest prilej fiind săvârșit și un Polihroniu.
Praznicul Învierii Domnului la Catedrala Episcopală din Vârșeț, Serbia
La Catedrala Episcopală din Vârșeț, Serbia, credincioșii au primit în noaptea de Paști Sfânta Lumină de la Preasfințitul Părinte Ieronim, Episcopul Daciei Felix. În continuare, cei prezenți au pornit în procesiune până în Piața „Sfântul Teodor” din oraș, unde s‑au întâlnit cu Preasfințitul Părinte Nicanor, Episcopul Banatului Sârbesc, și credincioșii ortodocși din Biserica Ortodoxă Sârbă. Aici au fost intonate stihurile Învierii în limba română și în limba sârbă, după care cei doi ierarhi au adresat cuvinte de binecuvântare.
După procesiune, în curtea exterioară a Catedralei Episcopale, Preasfințitul Părinte Ieronim a oficiat slujba de Înviere. În cuvântul de învățătură, Preasfinția Sa a vorbit despre însemnătatea sărbătorii: „Praznicul Învierii începe cu Lumină și păstrează permanent în prim‑plan Lumina. Învierea este negreșit un praznic al Luminii. Pentru toți cei credincioși, Hristos Însuși este Lumina. Sfânta Scriptură îl numește pe Mântuitorul «Lumina lumii» sau «Soarele dreptății». Prin urmare, în esența ei, invitația de a primi lumină este, prin excelență, chemarea de a‑L primi, fiecare dintre noi, pe Hristos Înviat, pe «Soarele Cel mai înainte de soare», spre a deveni în acest mod, la rândul nostru, făclii de Dumnezeu luminate. (…) Mântuitorul Înviat dăruiește lumina, iar împărtășirea din Lumina lui Hristos simbolizează, din punct de vedere duhovnicesc, împărtășirea sau pregustarea din darul vieții veșnice, vindecarea omului din suferința și moartea păcatului”.
În continuare, Preasfințitul Părinte Ieronim a săvârșit Sfânta Liturghie.






.jpg)
