În cadrul manifestărilor solemne dedicate eroilor Revoluției Române din decembrie 1989, luni, 23 decembrie, la monumentul eroilor jandarmi de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din Otopeni a fost
Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, la Catedrala din Curtea de Argeş
În Duminica întâia după Rusalii, a Tuturor Sfinţilor, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a participat, împreună cu Înalt Preasfinţitul Calinic, Arhiepiscopul Argeşului şi Muscelului, la Sfânta Liturghie de la Catedrala arhiepiscopală din Curtea de Argeş, cu hramul "Adormirea Maicii Domnului", ctitoria lui Neagoe Basarab.
Preafericitul Părinte Daniel a arătat în cuvântul de învăţătură că Duminica Tuturor Sfinţilor este plină de înţelesuri duhovniceşti, atât pentru taina Bisericii, cât şi pentru viaţa fiecărui creştin. "Duminica Tututor Sfinţilor a fost rânduită de către Biserică să fie prăznuită ca primă duminică a Pogorârii Sfântului Duh sau a Rusalilor, din trei motive principale, şi anume pentru a arăta că Duhul Sfânt S-a pogorât în lume pentru a-i sfinţi pe oameni, să lucreze sfinţirea în viaţa lor şi în viaţa Bisericii. În al doilea rând, această Duminică ne arată că Duhul Sfânt cheamă la unitate mulţimea popoarelor diferite, mulţimea darurilor diferite, pe care le primesc creştinii la botez şi pe care sunt chemaţi să le facă roditoare prin credinţă, nevoinţă, rugăciune şi fapte bune. De asemenea, un alt motiv este acela că sfinţii cunoscuţi de Dumnezeu sunt mai mulţi decât cei cunoscuţi de oameni. De aceea, Duminica Tuturor Sfinţilor are şi un caracter profetic, de anticipare sau prevestire a comuniunii din Împărăţia lui Dumnezeu, de pregustare a frumuseţii şi bucuriei comuniunii Tuturor Sfinţilor, cunoscuţi şi necunoscuţi", a spus Întâistătătorul Bisericii noastre. Părintele Patriarh Daniel a evidenţiat legătura pe care a făcut-o Biserica între sărbătoarea Pogorârii Sfântului Duh şi sfinţirea oamenilor. Daruri ale Sfântului Duh: înfierea şi îndumnezeirea În continuare, Preafericirea Sa a reliefat lucrarea Sfântului Duh în viaţa noastră, acţionând în mod nevăzut pentru a nu crea obligativitate: "Dacă omul, în baza libertăţii, nu vrea să asculte glasul tainic al Duhului, Duhul Sfânt nu îl forţează, El rămâne în aşteptare, mai rabdă, mai stăruie, mai revine. Putem stinge Duhul în baza libertăţii noastre, deşi am fost botezaţi în Duhul Sfânt şi în apă în numele Sfintei Treimi, prin trei atitudini: necredinţă, nepăsare sau indiferenţă, şi prin nelucrare sau lenevie. Acestea sunt stările noastre care sting lucrarea Duhului din noi, pentru că Duhul respectă libertatea noastră, chiar şi libertatea de a refuza pe Dumnezeu". Duminica Tuturor Sfinţilor ne arată că Sfântul Duh este lucrător în oameni până când omul ajunge la treapta înfierii şi a îndumnezeirii. "Duhul Sfânt este Duhul înfierii, care ne pregăteşte pentru învierea sufletului din păcat, din moarte. Prin Duhul Sfânt noi suntem înfiaţi în Dumnezeu Fiul, prin credinţa în Hristos, şi devenim fii ai lui Dumnezeu Tatăl după har, după cum Fiul lui Dumnezeu este după natură", a mai arătat Preafericitul Părinte Patriarh Daniel. "Duminica Tuturor Sfinţilor este Duminica unităţii Tuturor Sfinţilor" De asemenea, Preafericirea Sa a spus că Duhul Sfânt cheamă la unitate, pentru că Biserica este formată din oameni diferiţi, din sfinţi de vârste diferite, de ranguri sociale diferite, cete de sfinţi diferite, "pe toţi aceştia în Duminica Tuturor Sfinţilor îi serbăm împreună, în fiecare zi avem unul sau mai mulţi sfinţi, dar acum aceşti sfinţi sunt prăznuiţi în aceeaşi zi, ca să ne înveţe Biserica că în ceruri sfinţii nu sunt despărţiţi, chiar şi atunci când se află aşezaţi în cete. Sfinţii sunt împreună prin lucrarea harului Sfintei Treimi, împărtăşită oamenilor de către Duhul Sfânt. Această Duminică ne arată pe sfinţi în unitate, în comuniune, încât am putea spune că Duminica Tuturor Sfinţilor este Duminica comuniunii sau unităţii tuturor sfinţilor". La final, Părintele Patriarh Daniel a vorbit despre diferitele daruri care constituie Biserica, deoarece prin absenţa nemotivată a unui credincios de la Sfânta Liturghie, "Bisericii îi lipseşte un membru din trupul tainic al lui Hristos".