De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
„Preasfânta Treime este obârşia dragostei dintre noi”
Mănăstirea „Sfânta Treime” din localitatea vasluiană Grăjdeni şi-a sărbătorit luni, 8 iunie, hramul, în mijlocul obştii monahale şi al credincioşilor aflându-se Preasfinţitul Părinte Ignatie, Episcopul Huşilor, informează Biroul de presă al eparhiei. Preasfinţia Sa a slujit Sfânta Liturghie la un Altar de vară amenajat în proximitatea bisericii şi a ţinut un cuvânt de învăţătură despre importanţa sărbătorii.
Ierarhul Huşilor a amintit de definiţia pe care părintele Dumitru Stăniloae a dat-o Sfintei Treimi, explicând cum se armonizează unitatea şi diversitatea:
„Această sărbătoare ne vorbeşte despre dragoste. Dacă am avea ca model al dragostei dintre noi Preasfânta Treime, chipul acestei lumi ar arăta altfel.
Părintele Dumitru Stăniloae a numit Preasfânta Treime «structura supremei iubiri».
Aşa cum noi, atunci când construim ceva, avem nevoie de o structură, de o minte inteligentă, ca nu cumva construcţia să se dărâme, tot aşa Sfânta Treime este numită «structura supremei iubiri», adică iubirea este perfectă, absolută.
Dumnezeu este Unul, dar în comuniune de Persoane. Cel care ne face împărtăşită această dragoste este Duhul Sfânt.
Preasfânta Treime este o mare taină. Nu putem pricepe, cu mintea noastră, cum Trei sunt Unul. Oare de ce nu putem înţelege aceasta, dacă ajungem să înţelegem cum doi – soţul şi soţia, prin dragostea lor, pot să devină unul. Dragostea este cea care ne face să devenim unul.
În Preasfânta Treime există diversitatea Persoanelor. Tatăl este Cel care naşte, Fiul este Cel Născut, Duhul Sfânt este Cel care purcede din Tatăl. Fiecare Persoană are specificitatea Sa.
Noi purtăm fiecare un nume. Suntem unici în felul nostru. Când rostim numele cuiva, ne gândim la ce are specific acela, la personalitatea lui. Toate acestea fac parte din diversitate.
Unitatea este exprimată în faptul că toţi suntem oameni. Ceea ce dă caracterul nostru de oameni nu este atât trupul, cât sufletul. Diversitatea noastră nu ar trebui să destrame unitatea, şi nici unitatea să pună în pericol diversitatea”.