Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Preţurile biletelor de tren ar putea creşte semnificativ

Preţurile biletelor de tren ar putea creşte semnificativ

Data: 06 Septembrie 2008

▲ CFR SA a propus majorarea de patru ori a tarifului de utilizare ainfrastructurii, de la 9 la 39 de lei pe kilometru, începând din luna august, sume necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei, având în vedere creşterea costurilor la materiale şi a celor cu salarizarea personalului ▲ Ultima majorare a biletelor de tren a avut loc în septembrie 2007 ▲

Preţul biletelor de tren s-ar putea majora semnificativ dacă Ministerul Transporturilor aprobă majorarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, de la 9 la 39 de lei pe kilometru, potrivit unei note a companiei CFR SA, care administrează infrastructura feroviară. CFR SA a propus majorarea de patru ori a tarifului de utilizare a infrastructurii de la 9 la 39 de lei pe kilometru începând din luna august, sume necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei, având în vedere creşterea costurilor la materiale şi a celor cu salarizarea personalului. CFR SA susţine că veniturile companiei sunt mult sub costurile necesare. Compania are datorii foarte mari, de aproximativ un miliard de lei, către furnizorii de energie, datorie pe care ar fi trebuit plătită eşalonat până la 31 iulie 2008. Dacă majorarea taxei ar fi aprobată de Ministerul Finanţelor, atunci CFR SA ar avea venituri de 1,44 miliarde de lei în 2008, dar şi bugetul alocat CFR Călători ar trebui să ajungă la 4,1 miliarde de lei în 2009, comparativ cu 605,47 milioane în 2009, respectiv 4,84 miliarde de lei în 2010, faţă de 658,92 milioane de lei buget estimat fără majorarea taxei.

Ultima majorare a fost în septembrie 2007

Potrivit unui calcul realizat de CFR Călători, având în vedere că la nivelul acestui an ponderea taxei de utilizare a infrastructurii reprezintă 56% din totalul cheltuielilor de exploatare, restul fiind alocat pentru reparaţii şi personal, o majorare a taxei până la 39 de lei ar face ca 100% din cheltuielile de exploatare să fie utilizate pentru plata taxei, ceea ce va duce la o majorare importantă a preţului biletelor, de circa trei ori, deoarece CFR Călători va avea nevoie de sume pentru asigurarea cheltuielilor de personal, reparaţii şi amortismente. Compania avertizează că o astfel de situaţie va duce şi la blocarea activităţii de transport feroviar de călători. Ultima majorare a biletelor de tren a avut loc în septembrie 2007.

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a precizat că biletele nu vor creşte, deoarece autorităţile vor majora subvenţia acordată CFR Călători cu cuantumul de majorare a taxei de utilizare a infrastructurii. „Măsura nu va afecta călătorii, deoarece va creşte subvenţia pentru CFR Călători în cuantumul corespunzător cu majorarea taxei de utilizare a infrastructurii“, a spus ministrul Transporturilor. Scumpirea semnificativă a biletelor ar putea determina tot mai mulţi călători să părăsească calea ferată, optând pentru alte mijloace de transport. În 2007, numărul celor care au preferat să meargă cu trenul în locul celorlalte mijloace de transport a scăzut cu aproximativ 7% comparativ cu anul precedent, datorită reparaţiilor pe infrastructura feroviară, ceea ce a dus la creşterea timpilor de parcurs. În 2007, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, au fost transportaţi 88,62 milioane de pasageri pe calea ferată, comparativ cu 94,44 milioane de pasageri în 2006.