Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Prima navă românească de croazieră pe Dunăre

Prima navă românească de croazieră pe Dunăre

Data: 30 August 2008

▲ Nava „Prinţul Constantin“ este prima din ţară care oferă turiştilor, după 1990, posibilitatea unor croaziere pe Dunăre şi în apele internaţionale ▲ Armatorul Caius Iliescu a precizat că nava are o capacitate de 150 de locuri şi oferă turiştilor un confort de patru stele în restaurante, în salonul VIP şi în sala de conferinţe, ce deţine aparatură audio-video performantă şi un sistem de traducere simultană ▲

Nava „Prinţul Constantin“ este prima din ţară care oferă turiştilor, după 1990, posibilitatea unor croaziere pe Dunăre şi în apele internaţionale. Nava, ce aparţine agenţiei de turism „Ana Danubius“, din Călăraşi, este autorizată de instituţiile naţionale şi cele europene pentru efectuarea croazierelor în apele internaţionale. Armatorul Caius Iliescu a precizat că nava are o capacitate de 150 de locuri şi oferă turiştilor un confort de patru stele în restaurante, în salonul VIP şi în sala de conferinţe, ce deţine aparatură audio-video performantă, cât şi un sistem de traducere simultană. „Consider că sectorul navelor de croazieră reprezintă o piaţă care permite o dezvoltare continuă. Este o zonă care s-a dezvoltat mai mult în Delta Dunării şi mai puţin pe celelalte sectoare ale fluviului“, a spus Caius Iliescu. Armatorul a adăugat că va continua să realizeze investiţii pentru dezvoltarea afacerilor în domeniul turismului cu navele de croazieră. „La ora actuală, bulgarii au o infrastructură mult mai bine dezvoltată decât cea din România pentru turismul cu navele de croazieră. Eu intenţionez să înfiinţez o firmă de aprovizionare cu combustibil pentru navele de croazieră, fiindcă ştiu că în România nu există aşa ceva“, a menţionat armatorul navei.

Agenţiile de turism reclamă situaţia dezastruoasă a infrastructurii turistice din porturi

Conducerea firmei Karpaten Turism, care deţine peste 80% din piaţa croazierelor fluviale din România şi 45% din cea a croazierelor maritime, s-a arătat nemulţumită de infrastructura necorespunzătoare din porturile româneşti de la Dunăre, directorul societăţii, Gheorghe Mărginean, subliniind că turismul românesc pierde din cauza aceasta. „O croazieră pe Dunăre durează cam trei săptămâni, iar la capăt de linie trebuie să se facă aprovizionarea. La Ruse, în Bulgaria, s-a dezvoltat o adevărată industrie de aprovizionare a navelor de pasageri, dar şi noi puteam să facem acest lucru. Este o întreagă industrie care se poate dezvolta, dar trebuie să ştii să faci legătura. Ca să vă dau un exemplu elocvent pentru situaţia de la noi, turiştii nu au acces la apă potabilă în toate porturile navale. Este şi acesta un punct de atracţie!“, a afirmat, ironic, directorul firmei Karpaten Turism, Gheorghe Mărginean.