La 25 noiembrie 2018, în anticiparea Centenarului Marii Uniri, un sobor impresionant de ierarhi, condus de Sanctitatea Sa Bartolomeu, Arhiepiscopul Constantinopolului-Noua Romă și Patriarh Ecumenic, și de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, consacra „singurul edificiu reprezentativ al Centenarului României reîntregite”. La șase ani de la acest moment istoric, în urma eforturilor susținute ale echipelor de muncitori, Catedrala Mântuirii Neamului se înfățișează în peisajul urban agitat al Capitalei ca o oază luminoasă de liniște, în care orice om poate să se oprească, să se regăsească pe sine în legătură tainică cu Dumnezeu, dătătorul a tot binele.
Prima navă românească de croazieră pe Dunăre
▲ Nava „Prinţul Constantin“ este prima din ţară care oferă turiştilor, după 1990, posibilitatea unor croaziere pe Dunăre şi în apele internaţionale ▲ Armatorul Caius Iliescu a precizat că nava are o capacitate de 150 de locuri şi oferă turiştilor un confort de patru stele în restaurante, în salonul VIP şi în sala de conferinţe, ce deţine aparatură audio-video performantă şi un sistem de traducere simultană ▲
Nava „Prinţul Constantin“ este prima din ţară care oferă turiştilor, după 1990, posibilitatea unor croaziere pe Dunăre şi în apele internaţionale. Nava, ce aparţine agenţiei de turism „Ana Danubius“, din Călăraşi, este autorizată de instituţiile naţionale şi cele europene pentru efectuarea croazierelor în apele internaţionale. Armatorul Caius Iliescu a precizat că nava are o capacitate de 150 de locuri şi oferă turiştilor un confort de patru stele în restaurante, în salonul VIP şi în sala de conferinţe, ce deţine aparatură audio-video performantă, cât şi un sistem de traducere simultană. „Consider că sectorul navelor de croazieră reprezintă o piaţă care permite o dezvoltare continuă. Este o zonă care s-a dezvoltat mai mult în Delta Dunării şi mai puţin pe celelalte sectoare ale fluviului“, a spus Caius Iliescu. Armatorul a adăugat că va continua să realizeze investiţii pentru dezvoltarea afacerilor în domeniul turismului cu navele de croazieră. „La ora actuală, bulgarii au o infrastructură mult mai bine dezvoltată decât cea din România pentru turismul cu navele de croazieră. Eu intenţionez să înfiinţez o firmă de aprovizionare cu combustibil pentru navele de croazieră, fiindcă ştiu că în România nu există aşa ceva“, a menţionat armatorul navei. Agenţiile de turism reclamă situaţia dezastruoasă a infrastructurii turistice din porturi Conducerea firmei Karpaten Turism, care deţine peste 80% din piaţa croazierelor fluviale din România şi 45% din cea a croazierelor maritime, s-a arătat nemulţumită de infrastructura necorespunzătoare din porturile româneşti de la Dunăre, directorul societăţii, Gheorghe Mărginean, subliniind că turismul românesc pierde din cauza aceasta. „O croazieră pe Dunăre durează cam trei săptămâni, iar la capăt de linie trebuie să se facă aprovizionarea. La Ruse, în Bulgaria, s-a dezvoltat o adevărată industrie de aprovizionare a navelor de pasageri, dar şi noi puteam să facem acest lucru. Este o întreagă industrie care se poate dezvolta, dar trebuie să ştii să faci legătura. Ca să vă dau un exemplu elocvent pentru situaţia de la noi, turiştii nu au acces la apă potabilă în toate porturile navale. Este şi acesta un punct de atracţie!“, a afirmat, ironic, directorul firmei Karpaten Turism, Gheorghe Mărginean.