Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Primii paşi în Şcoala „Alexandru cel Bun“

Primii paşi în Şcoala „Alexandru cel Bun“

Data: 06 Martie 2009

La Şcoala „Alexandru cel Bun“ din Iaşi a avut loc, marţi, 3 martie 2009, lansarea revistei „Pas“, a clasei a VI-a C, sub coordonarea prof. drd. Diana-Irina Lupeică. La manifestare au participat toţi elevii clasei, părinţi, cadre didactice şi conducerea şcolii. Revista, care marchează o evaluare dincolo de catedră, este structurată pe trei secţiuni: „Prieteni fără cuvinte“, „Scrierea reflexivă“ - aplicată îndeosebi asupra anotimpurilor anunţate în subtitlu: „Toamna-iarna“ (dar această primă apariţie aduce... primăvara!) - şi „Textul informativ“. Prietenii fără cuvinte sunt diverşi şi nostimi: câini, pisici, păsări. Textul pe care Maria Lupeică îl dedică „frăţiorului ei“, Morcovel, anunţă titlul primei secţiuni şi ne amuză cu limbajul expresiv şi cu umorul subtil: „Eu aveam patru ani şi un chef permanent de râs“, „Mama l-a întrebat cum îl cheamă, dar banditul era mut“. Secţiunea a doua ne încântă prin referiri la pasiunile autorilor: florile, dansul, arta în general şi, fireşte, cartea, acest „dar imens de la Dumnezeu“, cum o prezintă Diana Lohan. Ultima parte, mai amplă, îşi informează cititorii interesaţi de domenii variate: un anume stil de animaţie „anime“, rolling, role, origami, istoricul mijloacelor de transport şi, de ce nu, moda. Interesant este articolul care prezintă automobilul adecvat fiecărei persoane. Meritul deosebit al profesorului coordonator este acela de a nu stăvili zborul învăţăceilor, de a-i încuraja discret, fie şi prin aceea că nu le „corectează“ didactic anumite stângăcii de limbaj, fireşti la această vârstă, stângăcii care, de fapt, adaugă farmec acestei apariţii. Profesorul le dă iluzia libertăţii, care asigură posibilitatea zborului după exerciţiul constant, pas cu pas. (Ortansa COJOC)