Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri „Prin harul dat lui, duhovnicul reprezintă lumina lui Dumnezeu-Fiul care S-a arătat în Sfintele Evanghelii“

„Prin harul dat lui, duhovnicul reprezintă lumina lui Dumnezeu-Fiul care S-a arătat în Sfintele Evanghelii“

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Pr. Ciprian Bâra - 29 Ian, 2010

Miercuri, 27 ianuarie 2010, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, a săvârşit slujba de hirotesie întru duhovnic a unor preoţi nou hirotoniţi din Arhiepiscopia Bucureştilor. La finalul slujbei săvârşite în paraclisul Reşedinţei patriarhale, la care au mai participat părintele arhimandrit Timotei Aioanei, mare eclesiarh al Catedralei patriarhale şi exarh cultural al Arhiepiscopiei Bucureştilor, şi părintele Veniamin Goreanu, consilier administrativ al Arhiepiscopiei Bucureştilor, Părintele Patriarh a ţinut un cuvânt de învăţătură.

Întâistătătorul Bisericii noastre a arătat că această demnitate de duhovnic este mare şi sfântă, presupune o răspundere, o responsabilitate deosebită şi are ca scop creşterea duhovnicească a fiilor şi fiicelor duhovniceşti din parohie sau din mănăstire şi a evidenţiat, de asemenea, că păcatul ne desparte de Dumnezeu, iar pocăinţa ne întoarece spre Dumnezeu şi Sfânta Împărtăşanie ne uneşte cu Dumnezeu-Fiul, care S-a făcut om din iubire pentru oameni şi pentru mântuirea lor. „Când omul păcătuieşte, rupe legătura cu Dumnezeu cel Unul sfânt, pentru că păcatul se opune sfinţeniei şi atunci când noi păcătuim încălcăm voia lui Dumnezeu şi încălcând voia lui Dumnezeu ne rupem din comuniunea de iubire cu Dumnezeu, prin neascultare, prin nesocotire a bunătăţii lui Dumnezeu şi adesea prin uitare, prin neglijenţă, prin nebăgare de seamă. Cărţile de cult arată că Dumnezeu nu este indiferent faţă de păcat, chiar dacă este iertător al păcătoşilor care se pocăiesc“, a spus Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române.

„Dumnezeu ridică, vindecă şi Se bucură când un păcătos se întoarce“

Întâistătătorul Bisericii noastre a subliniat că ori de câte ori păcătuim cădem din comuniunea cu Dumnezeu, ne despărţim de Dumnezeu şi sunt două feluri de cădere, căderea de la dreapta credinţă şi căderea de la dreapta vieţuire. „Examinarea interioară a conştiinţei este necesară ca o conştientizare a stării noastre duhovniceşti de cădere şi în acelaşi timp ne punem nădejdea în iubirea lui Dumnezeu care ridică, care vindecă, care se bucură când un păcătos se întoarce la Dumnezeu“, a spus PF Patriarh Daniel.

Preafericirea Sa a mai evidenţiat că duhovnicul este un om care reprezintă iubirea lui Dumnezeu-Tatăl, fiindcă se bucură de orice credincios care vine la spovedanie, şi a subliniat că toţi credincioşii „trebuie îndemnaţi, mai ales în timpul Postului Mare, să se spovedească şi să se împărtăşească mai des, dar şi în celelalte posturi, şi că, în acelaşi timp, duhovnicul prin harul dat lui reprezintă lumina lui Dumnezeu-Fiul care S-a arătat în Sfintele Evanghelii şi toată lucrarea sfinţitoare şi mântuitoare a Bisericii, lucrarea Duhului Sfânt - prin el chiar lucrează harul Duhului Sfânt, de aceea se numeşte duhovnic, părinte duhovnicesc, pentru că are iubirea lui Dumnezeu-Tatăl, înfierea în Dumnezeu-Fiul şi lumina Duhului Sfânt care luminează pe tot omul ce vine în lume pentru a intra în împărăţia luminii neapuse, necreate, neînserate a lui Dumnezeu“.