În contextul anului 2024 declarat de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române drept An omagial al pastorației și îngrijirii bolnavilor și An comemorativ al tuturor Sfinților tămăduitori fără de arginți, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României, în semn de recunoaștere a activității depuse în slujirea aproapelui, a acordat distincții doamnei Adriana Căruntu, directorul Centrului de îngrijiri paliative „Sfântul Nectarie”, și monahiei Serafima Buhăescu de la Mănăstire Christiana, medic în cadrul aceluiași centru.
Românii tot mai nemulţumiţi de felul în care se face şcoală azi
Rezultatele unui sondaj de opinie realizat de iVox.ro arată că peste 64% dintre români sunt nemulţumiţi de sistemul de învăţământ, iar 73,5% consideră că acesta este mai slab decât cel din urmă cu 15 ani, printre principalele cauze indicate fiind infrastructura şcolară şi rezultatele slabe la bacalaureat.
Sondajul de opinie intitulat "Starea învăţământului din România" arată faptul că majoritatea românilor sunt extrem de nemulţumiţi de felul în care arată astăzi învăţământul românesc. Astfel, 64,2% dintre respondenţi s-au declarat nemulţumiţi şi foarte nemulţumiţi de modul în care funcţionează şcoala românescă. Cauzele principale identificate sunt infrastructura şcolară, care nu este suficient de performantă (40%), rezultatele slabe ale bacalaureatului din acest an, ca efect al unui sistem educaţional depăşit (35%) sau faptul că în şcoală se predau prea multe materii (32,9%), se arată într-un comunicat de presă al iVox. Alte probleme importante identificate la nivelul sistemului de educaţie românesc sunt dezinteresul elevilor faţă de şcoală (84,1%), lipsa unor programe de educaţie atractive şi actuale (83,1%), insuficienţa fondurilor alocate de Guvern învăţământului (80,9%), dar şi pregătirea profesorilor (72,8%) sau dotarea şcolilor (62,4%), arată rezultatele studiului. De asemenea, respondenţii au identificat ca probleme majore şi absenteismul elevilor, frauda la examene, abandonul şcolar şi violenţa în şcoli. Potrivit participanţilor la sondaj, aceste probleme şi-ar putea găsi rezolvarea prin dezvoltarea unei curricule mai atractive, interactive şi aplicate (88,5%) sau prin dezvoltarea de programe educaţionale alternative, mai precis o educaţie non-formală (85,2%). Totodată, aproape jumătate dintre respondenţi (43,1%) consideră că şcolile private sunt o alternativă mai bună la şcolile de stat din România, în timp ce 55,4% dintre persoanele chestionate nu şi-ar trimite copiii la o astfel de şcoală. La întrebările sondajului online, desfăşurat în perioada 8-21 august, au răspuns 5.724 de utilizatori iVox, care au completat un chestionar cu 20 de întrebări.