Comunitatea credincioșilor din Parohia „Sfântul Antonie cel Mare”‑Titan și‑a sărbătorit astăzi, 23 noiembrie, cel de‑al treilea ocrotitor spiritual, Sfântul Cuvios Antonie de la Iezerul Vâlcii, care s
Săptămâna educaţiei globale la Pechea
În cadrul Săptămânii Educaţiei Globale, în perioada 15-17 noiembrie la Şcoala numărul 3 din comuna Pechea, judeţul Galaţi, s-a desfăşurat pe parcursul a trei zile un proiect intitulat "Atitudine pentru lumea noastră". Beneficiarii direcţi au fost elevii din clasele V- VIII ale şcolilor 1, 2 şi 3 din comună, sub coordonarea profesorilor Aurelia Mihai, Simona Rusu, Mariana Păun, Daniela Popescu şi Viorica Ana Ştefu.
În cadrul întâlnirilor, invitaţii au abordat problema consumului de droguri şi a modului în care dependenţa de orice tip trebuie să fie refuzată categoric, iar în ziua următoare s-a discutat despre conştientizarea rolului pe care elevii îl au alături de noi, ceilalţi, în conservarea şi chiar înfrumuseţarea mediului înconjurător. Şi într-un caz, şi în celălalt s-a pus accentul pe schimbarea de atitudine a tânărului, pe responsabilizare şi implicare. În cea de-a treia zi, invitaţia a fost făcută Bisericii prin pr. Cătălin Vătafu de la Parohia Pechea IV, care a avut de tratat care este răspunsul ortodox la întrebarea de final a proiectului: "Încotro se îndreaptă lumea noastră?" În tratarea acestei teme, preotul a explicat copiilor mai întâi noţiunea de "lume", care în Sfânta Scriptură are mai multe înţelesuri, anume acela de pâmânt cu toate cele ce sunt în ea, lume ca fiinţe omeneşti şi lume ca duh al lumii sau păcat, aşa cum reiese din cuvintele Mântuitorului - "Eu am biruit lumea". "Evoluţia lumii poate fi privită din mai multe unghiuri. Putem vorbi de o evoluţie demografică cu consecinţele ei, putem vorbi de un mers al lumii din punct de vedere politic - spre globalizare, din punct de vedere economic sau din punct de vedere spiritual. Copiilor li s-a pus în vedere că toate scenariile apocaliptice care circulă pe internet, pe care poate se aşteptau să le vadă şi în cuprinsul acestei întâlniri, chiar dacă au un rol de avertizare şi de conştientizare a consecinţelor pe care faptele noastre le au, motivul pentru care nici una din aceste prezentări nu a fost aleasă pentru a fi difuzată este acela că ele nu se înscriu în atitudinea autentic ortodoxă. De multe ori, astfel de scenarii ne îndeamnă la pasivitate, care vine dintr-o descurajare a gândului că noi nu putem împiedica cu nimic pericolul iminent care ne aşteaptă dacă guvernele, statele sau organizaţiile mari de orice tip nu o vor face", a explicat pr. Cătălin Vătafu. În Ortodoxie se pune accent pe persoană, pe fiecare dintre noi, explică pr. Vătafu, pe ceea ce fiecare putem face singuri sau antrenându-i şi pe ceilalţi împreună cu noi. Propunerea în consecinţă adresată elevilor a fost aceea de a încerca să se raporteze fiecare mai degrabă nu la întrebarea "Încotro se îndreaptă lumea?", ci la întrebarea "Încotro mă îndrept eu?", cu referire şi la binecunoscutul roman "Quo Vadis" cu ecranizarea sub acelaşi nume cunoscută şi apreciată în rândul elevilor. A urmat în cadrul întâlnirii un dialog despre drumul pe care fiecare elev şi l-a ales spre o meserie sau alta, spre un drum sau altul în viaţă şi despre ce face încă de pe acum ca atitudine constructivă în vederea realizării acelui drum. S-a discutat despre cât de importantă este preocuparea aceasta în cadrul postului şi a Sfintei Spovedanii, cu referire în mod special la păcat, care nu poate da un răspuns la întrebarea unde mergi sau unde te va duce săvârşirea lui în continuare pentru că el nu are o finalitate decât una distructivă, care nu poate reprezenta un răspuns propriu-zis. Concluzia a fost aceea că soluţia nu stă în schimbarea lumii, ci în schimbarea noastră şi salvarea noastră va aduce şi salvarea lumii în care ne aflăm. La această salvare contribuim fiecare prin binele pe care-l putem săvârşi în clasa noastră, în casa noastră sau oriunde pe calea noastră, aşa cum în duminica precedentă ne-a învăţat Mântuitorul Hristos prin Pilda samarineanului milostiv care s-a citit la Sfânta Liturghie. În final, copiii au alcătuit pe echipe planşe în cadrul etapei de evaluare în care fiecare a reprezentat sub forma unui desen în ce fel este necesar ca atitudinea oamenilor faţă de lumea înconjurătoare trebuie să se schimbe sub toate aspectele discutate la cele trei întâlniri. Rezultatele au fost impresionante prin varietatea şi diversitatea ideilor pe care fiecare echipă le-a avut, iar momentul a fost încununat cu rugăciunea şi binecuvântarea de sfârşit care a încununat întâlnirea.