Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Sărbătoarea omului trăitor în Hristos

Sărbătoarea omului trăitor în Hristos

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Ioan Bușagă - 03 Feb 2015

În ziua praznicului Întâmpinării Domnului, ieri, 2 februarie, la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului, Sfânta Liturghie a fost săvârşită de Preasfinţitul Părinte Macarie, Episcopul ortodox român al Europei de Nord, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi.

În cuvântul de învăţătură, Preasfinţitul Părinte Episcop Macarie a arătat că momentul central al sărbătorii este întâlnirea Vechiului Testament cu Noul Testament prin Cel ce a dat Legea lui Moise pe Sinai, veşnicul Cuvânt întrupat, Care S-a supus Legii şi S-a adus la templu. Dreptul Simeon a devenit superior lui Moise, „văzătorul de Dumnezeu“ pe Muntele Sinai, deoarece L-a primit pe braţele sale pe Însuşi Dumnezeu, devenind atât „văzător de Dumnezeu“, cât şi „primitor de Dumnezeu“. El este proroc, deoarece a prorocit Lumina, Crucea şi Învierea, dar este şi apostol, fiindcă L-a vestit neamurilor pe Hristos, Lumina lumii şi Mântuirea cea veşnică, şi drepţilor Vechiului Testament care se aflau întemniţaţi în întunericul iadului. Ierarhul a mai precizat că Sfinţii Părinţi ne învaţă că, înainte de pogorârea lui Hristos la iad, cei care aşteptau izbăvirea au primit bucuria Întrupării prin mai mulţi vestitori: prin pruncii martirizaţi de Irod la Naşterea lui Hristos, prin Dreptul Simeon şi apoi prin Prorocul Ioan, Înaintemergătorul şi Botezătorul lui Hristos, căruia i s-a tăiat capul înainte de Răstignirea şi Învierea Domnului.

Episcopul românilor ortodocşi din ţările scandinave a mai arătat că fiecare credincios, asemenea Dreptului Simeon, Îl poate primi pe Domnul Iisus Hristos-Emanuel din braţele Maicii Domnului pe braţele sufletului său: „Suntem îndemnaţi să lucrăm poruncile lui Dumnezeu din fragedă vârstă întru curăţie, asemenea Fecioarei Maria, care de la frageda vârstă de trei ani a fost adusă la templu, devenind ea însăşi Biserică însufleţită, şi până la adânci bătrâneţi, asemenea Dreptului Simeon, care nu s-a îndepărtat de templu, ci a rămas în templul Celui Preaînalt, devenind şi el templu însufleţit prin primirea Mântuitorului Iisus Hristos pe braţele sale, iar lăuntric pe braţele inimii sale. De aceea, şi noi trebuie să-L primim pe Mântuitorul Iisus Hristos pe braţele inimilor noastre pentru a-Şi afla odihnă, aşa cum Şi-a aflat odihnă pe braţele inimii Dreptului Simeon, odihnindu-ne sufleteşte, aşa cum L-a odihnit şi pe dreptul Simeon“, a precizat Părintele Episcop Macarie.

La finalul sfintei slujbe, Preasfinţia Sa a felicitat pe cei care poartă numele Dreptului Simeon şi al prorociţei Ana, cei care L-au întâmpinat la templu pe Hristos, şi al mulţumit Preafericitului Părinte Patriarh Daniel pentru binecuvântarea de a săvârşi Sfânta Liturghie, dar şi slujitorilor de la Altarul Paraclisului „Învierea Domnului“ al Catedralei Mântuirii Neamului şi numeroşilor credincioşi prezenţi cu evlavie şi credinţă la slujirea euharistică.