În ziua următoare praznicului Nașterii Domnului, când Biserica a celebrat Soborul Maicii Domnului, Preasfințitul Părinte Paisie Sinaitul, Episcop‑vicar patriarhal, a săvârșit Sfânta Liturghie la Paraclisul Catedralei Mântuirii Neamului, înconjurat de un ales sobor de slujitori. În cuvântul de învățătură, ierarhul a tâlcuit Sfânta Evanghelie citită și le‑a vorbit celor prezenți despre cum trebuie trăit creștinește Crăciunul.
Specializare pentru clericii din Caransebeş
La Centrul de perfecţionare a resurselor umane din Caransebeş, s-a desfăşurat în perioada 19 - 24 martie, cursurile de specializare pentru ocupaţia de muzeograf - gestiunea şi clasarea bunurilor culturale mobile aparţinând Patrimoniului Bisericesc. Este vorba de cea de-a doua serie de 14 participanţi, angajaţi ai celor patru protopopiate şi ai Centrului eparhial.
Cursurile sunt gratuite şi aduc în atenţie preocuparea chiriarhului locului pentru pregătirea profesională a angajaţilor din cadrul Episcopiei Caransebeşului, prin implementarea unui proiect amplu, denumit "Pregătirea resurselor umane pentru valorificarea şi promovarea patrimoniului cultural naţional". Proiectul, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor umane 2007-2013, pe Axa Prioritară 3 "Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor", se desfăşoară în parteneriat cu Episcopia Severinului şi Strehaiei. Sistemul de fişe DOC-PAT utilizat în cadrul cursurilor de muzeograf axează activitatea participanţilor pe completarea şi realizarea în format electronic a unui bun de patrimoniu cultural. Însuşi programul informatic este unul folosit pentru evidenţa patrimoniului cultural mobil (fişe de obiect) şi a arhivelor documentare din muzee, pentru că acoperă toate domeniile de patrimoniu mobil (artă decorativă, artă plastică, arheologie, carte veche, documente, etnografie, istorie, numismatică, medalii şi decoraţii, ştiinţă şi tehnică, ştiinţele naturii). Documentarea Patrimoniului Cultural Mobil şi Arhivelor Documentare (DOC-PAT) poate fi utilizată în muzee, direcţii judeţene pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural, institute de cercetare, dar şi de alţi deţinători de bunuri cultural mobile care au nevoie de o evidenţă rapidă, modernă, de analiză şi selecţie a datelor, de ordonarea acestora pe diverse criterii, de listarea unor inventare, cataloage de expoziţie, fişe de obiecte. Atât la nivel naţional, prin unităţile ierarhice, cât şi local, s-au încheiat protocoale de colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor pentru evaluarea şi protecţia bunurilor culturale. Marele avantaj al unei evidenţe informatizate este posibilitatea de actualizare a informaţiilor în timp. (Anca Mariana Câmpean, Darius Herea)