Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Tot mai mulţi copii solicită consiliere psihologică

Tot mai mulţi copii solicită consiliere psihologică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Data: 02 Martie 2011

Copiii care au apelat 116.111 pe parcursul anului trecut au solicitat în special consiliere psihologică (55,58%), au reclamat abuzuri (24,65%) şi probleme educaţionale (5,93%). Cele mai multe apeluri au fost înregistrate din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău şi Vaslui.

Asociaţia Telefonul Copilului a anunţat prelungirea programului de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116.111 pentru a răspunde unui număr tot mai mare de apeluri. Astfel, de ieri specialiştii vor răspunde solicitărilor copiilor în intervalul orar 8:00-24:00. De asemenea, asociaţia a anunţat prin intermediul unui comunicat de presă că şi numărul specialiştilor a fost suplimentat cu şapte noi asistenţi sociali şi psihologi.

"Dacă la finalul anului 2009 s-a constatat că 6.384 de copii au beneficiat de serviciile organizaţiei, la finalul anului 2010 numărul lor a ajuns la 14.222, înregistrându-se o creştere de 122,7% faţă de anul precedent. În ceea ce priveşte apelurile înregistrate la 116.111, anul 2010 a adus o creştere de 31,39% faţă de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri", se arată în comunicat.

Copiii care au apelat 116.111 în anul 2010 au solicitat consiliere psihologică (55,58%), au reclamat abuzuri (24,65%), dar şi diverse probleme educaţionale (5,93%). Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la Telefonul Copilului în anul 2010 au înregistrat o creştere de 64,49% faţă de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, în procent de 40,02%, urmată de molestarea fizic, în creştere cu 9,04% faţă de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66%).

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116. 111 este cel rural, în procent de 45,67%, urmat de cel urban, în procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitată confidenţialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Sălaj, Covasna, Alba, Tulcea şi Harghita.

Consilierea online a înregistrat, totodată, o creştere semnificativă, iar solicitările se referă în majoritatea cazurilor la consiliere psihologică. Au fost consiliate online 138 de cazuri în anul 2010, faţă de doar 97 în anul 2009.

Numărul 116.111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom şi poate fi apelat gratuit.