Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Actualitate religioasă Știri Vindecare în Hristos şi pregustarea Raiului ceresc

Vindecare în Hristos şi pregustarea Raiului ceresc

Un articol de: Pr. Ioniță Apostolache - 18 Aprilie 2012

În Taina Sfintei Euharistii omul cel nou, câştigat prin Jertfa Crucii, se face uşor şi "poate zbura pe norii cerului în întâmpinarea Mântuitorului Hristos". Cel care se hrăneşte din această "pâine duhovnicească se face vultur care ajunge în Rai". În viziunea Sfântului Efrem Sirul, "Pâinea Vieţii" ia locul pâinii nedospite a azimei, iar Mielul înlocuieşte animalul jertfit în luna lui Nisan. "La Cina cea de Taină Hristos S-a jertfit pe Sine Însuşi, înaintea răstignirii Sale pe Cruce". Acest aspect, deosebit de important în iconomia mântuirii, este analizat de Părinte în contextul convingerilor sale tipologice: "Acelaşi Hristos în foişorul de sus/ S-a dat şi S-a împărţit tuturor./ Chiar dacă oamenii L-au omorât,/ El se junghiase deja cu propria Sa mână./Pe Cel junghiat cu propriile Sale mâini/ nebunii L-au răstignit pe Golgota./ Căci dacă El nu S-ar fi junghiat pe Sine ca simbol/ ei nu l-ar fi putut omorî cu adevărat" (Imnele Azimelor 48, 41-48, trad. diac. Ioan Ică jr., Ed. Deisis, Sibiu, 2010).

Finalitatea vindecării noastre în Hristos este asociată de Sfântul Părinte cu recuperarea Paradisului pierdut. Prezenţa Mântuitorului în lume, pentru a-i îmbrăca pe urmaşii lui Adam cu haina slavei Sale dumnezeieşti, este experiată de cel credincios în apa Botezului, acolo unde "umanitatea restaurată nu mai este legată de Pomul vieţii pentru că aici, pe pământ, în viaţa tainică a Bisericii, omul trăieşte o pregustare a Raiului ceresc".