Fiecare copil, indiferent de culoare, rasă, limbă, sex sau religie, are dreptul, între altele, la protecţie, îngrijire, odihnă şi recreere, educaţie, sănătate şi informare. Statul, prin instituţiile sale, fam
Ce-şi doresc elevii: digitalizare, educaţie remedială şi masă caldă la şcoală
Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România a realizat un sondaj printre elevi prin intermediul căruia aceştia s-au exprimat în legătură cu legea care le va afecta în mod direct educația și viitorul. Au răspuns consultării peste o mie de elevi din ciclul gimnazial și liceal, dintre care 52% din mediul rural, 19% din urbanul mic și 29% din urbanul mare.
Șase din zece elevi nu sunt de acord cu o probă scrisă a BAC-ului în forma propusă de Ministerul Educaţiei, care îi evaluează la limba română, matematică, științe, istoria și geografia României și Europei și la științele socio-umane, iar 72% consideră că proba de specialitate a profilului studiat la liceu ar trebui să rămână obligatorie.
De asemenea, 59% dintre respondenţi nu sunt de acord ca mediile din clasele V-VIII să nu mai fie luate în considerare pentru admiterea la liceu, iar 44% spun că elevii din mediile dezavantajate vor avea mai puține șanse să intre la colegiile naționale, dacă acestea îşi vor organiza propriile examene de admitere. „La disciplina Educație pentru viață, modulele cele mai dorite la clasă de către elevi sunt: educația financiară (71%); educația pentru sănătate (69%); oratorie și dezvoltare personală (55 %); educație pentru mediu (50%); educație juridică (48%); gândirea critică (45%); egalitatea de gen (45%); securitatea cibernetică (42%)”, se mai arată într-un comunicat World Vision, citat de edupedu.ro.
Jumătate dintre elevi au spus că ar trebui să poată exista clase/grupe de excelență nu doar în colegiile naționale, ci și în alte unități de învățământ liceal.
Elevii au enumerat digitalizarea, educaţia remedială şi o masă caldă la şcoală pentru toţi copiii ca fiind, în viziunea lor, priorităţile care ar trebui să se regăsească în viitoarea lege a învățământului preuniversitar. De asemenea, elevii mai cred că formarea cadrelor didactice şi creșterea burselor ar trebui să se regăsească pe lista măsurilor prioritare. (O. N.)