Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Cei mai mulţi profesori s-au adaptat predării online

Cei mai mulţi profesori s-au adaptat predării online

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 11 Mar, 2021

Experienţa didactică în spaţiul online a produs numeroase schimbări, iar şcoala va trebui să le valorifice pe cele pozitive, arată un studiu realizat de specialiști din patru universităţi româneşti, în colaborare cu Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie. „Lecţiile din această perioadă trebuie învăţate astfel încât şcoala de după pandemie să valorifice abilităţile, competenţele şi resursele digitale dezvoltate acum”, a declarat dr. Cătălin Glava, de la Universitatea „Babeş-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca.

Deși cercetarea arată că motivaţia pentru cariera didactică a scăzut pentru 10% dintre profesori, totuși peste 50% și-au păstrat-o, iar circa 30% s-au declarat și mai dedicaţi profesiei în urma experienţei din perioada pandemiei, în ciuda nivelului crescut de stres psihic, social şi tehnic resimțit. Studiul remarcă și puterea mare de adaptare a celor mai multe cadre didactice. 

„Doar 34% dintre cei chestionaţi afirmă că s-au limitat la platformele recomandate oficial, restul spunând că au apelat şi la alte platforme. Avem aici un bun nivel de motivaţie pentru un proces de învăţământ de calitate. Majoritatea cadrelor didactice au căutat, în această perioadă, să găsească cele mai bune modalităţi de lucru şi nu s-au mulţumit să urmeze doar deciziile de la centru. Este o perspectivă care este potenţată şi de un alt item: pentru mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi motivaţia pentru cariera didactică a rămas constantă în această perioadă, pentru 30,5% a crescut şi doar pentru 10 procente dintre cei întrebaţi în cercetare această motivaţie a scăzut”, subliniază prof. univ. dr. Ovidiu Pânişoară, de la Universitatea Bucureşti, citat într-un comunicat al UBB Cluj-Napoca. (C. Z.)

Citeşte mai multe despre:   online  -   Universitatea Babes-Bolyai