De marea sărbătoarea a Intrării în biserică a Maicii Domnului, joi, 21 noiembrie, Schitul „Vovidenia” al Mănăstirii Neamț și-a sărbătorit hramul. Cu acest prilej, Înaltpreasfințitul Părinte Teofan,
Hramul Paraclisului Catedralei Mântuirii Neamului
Numeroși credincioși bucureșteni și pelerini au participat în a doua zi de Paști la manifestările liturgice organizate cu ocazia sărbătoririi hramului principal al Paraclisului Catedralei Mântuirii Neamului, „Învierea Domnului”. În mijlocul lor s-a aflat Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, care a participat la Sfânta Liturghie oficiată la Altarul de vară al sfântului lăcaș și a rostit un cuvânt de învățătură, oferind distincții celor care s-au evidențiat în cadrul programelor social-filantropice desfășurate aici.
Sărbătoarea hramului Paraclisului Catedralei Naționale a fost marcată în mod solemn prin săvârșirea Utreniei și Sfintei Liturghii de către un sobor de clerici, din care au făcut parte părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, Superiorul Așezămintelor Patriarhiei Române la Locurile Sfinte; părintele arhimandrit Paisie Teodorescu, vicar patriarhal; părintele arhimandrit Dionisie Constantin, consilier patriarhal coordonator al Atelierelor Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă; părintele arhimandrit Ciprian Grădinaru, eclesiarh al Paraclisului Catedralei Naționale; părintele consilier patriarhal Ion Dragomir, precum și alți preoți și diaconi.
La finalul Sfintei Liturghii, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel i-a binecuvântat pe credincioșii prezenți, rostind un cuvânt de învățătură în care a explicat de ce citirile scripturistice din timpul Sfintei Liturghii a celei de-a doua zile a praznicului Învierii Domnului nu vorbesc despre Înviere, arătând, totodată, legătura dintre Învierea Domnului și Taina Botezului creștin. „Ne întrebăm de ce Biserica a rânduit ca în această zi să se citească două texte care nu au legătură cu sărbătoarea Învierii Domnului și de ce este pomenit Sfântul Ioan Botezătorul în Evanghelia de astăzi. Cu privire la aceste aspecte ne lămurește icoana Învierii lui Hristos. În scena Pogorârii la iad vedem că primul din dreapta lui Hristos Cel înviat este Sfântul Ioan Botezătorul, între drepții Vechiului Testament. Tradiția spune că, îndată după moartea sa, sufletul său a coborât în iad și a vestit celor de acolo că Mesia va veni și-i va mântui pe cei care L-au căutat ca Izbăvitor al oamenilor de păcat și moarte. În această prezentare a Sfântului Ioan în icoana Învierii mai este un înțeles, anume că Moartea și Învierea Mântuitorului reprezintă o paradigmă pentru Sfântul Botez. De aceea, Sfântul Apostol Pavel spune romanilor că «toți câți în Hristos ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat. Ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții». Astfel, taina Crucii și a Învierii este pentru creștini izvorul mântuirii, împărtășindu-se celor care cred în Hristos și se botează în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, spre o viață nouă”, a spus Preafericirea Sa.
La finalul cuvântului său, Patriarhul României i-a felicitat pe toți ostenitorii care s-au evidențiat în numeroasele acțiuni social-filantropice desfășurate în cadrul paraclisului, oferind Diploma omagială și medalia comemorativă a anului 2022 pentru 22 de voluntari, în frunte cu părintele arhimandrit Ciprian Grădinaru și Dănuț Prună. Totodată, Preafericirea Sa i-a felicitat pe membrii Grupului psaltic „Anastasis” al paraclisului pentru sărbătorirea hramului.
Părintele arhimandrit Paisie Teodorescu i-a mulțumit Preafericitului Părinte Patriarh Daniel pentru binecuvântare și pentru bogatul cuvânt de învățătură, oferindu-i, din partea soborului de slujitori, un frumos buchet de flori.
Credincioșii și pelerinii prezenți au primit la plecare pungulițe cu anafură, iar din partea Preafericirii Sale câte o Pastorală și iconițe cu Învierea Domnului.