La Biblioteca Academiei Române a avut loc, zilele acestea, lansarea ultimei ediții în limba română a volumului „Cartea neagră a comunismului. Crime, teroare, represiune”, coordonat de istoricul francez
Constantin Popovici și seducția modernității
La Muzeul Național de Artă al României, până la 16 septembrie, puteți viziona expoziția de sculptură, pictură și grafică intitulată „Constantin Popovici și seducția modernității".
Expoziția face parte din ciclul inițiat de Muzeul Național de Artă al României sub titlul „Donații și donatori”. Selecția cuprinde 106 opere de sculptură, pictură și artă grafică, fiind și o retrospectivă la 20 de ani de la moartea sculptorului, cunoscut mai ales prin Statuia Electricității de la Barajul Vidraru.
Lucrările expuse provin din donațiile pe care artistul și soția sa le-au făcut muzeului de-a lungul timpului. Astfel, după două donații din anul 2014, doamna Augustina Popovici a donat 81 de lucrări de grafică ce constituie nucleul prezentei expoziții. Lucrările au fost create pentru o manifestare care ar fi trebuit să aibă loc la Paris Art Center în anul 1988. Cu acest prilej, Constantin Popovici a realizat o serie de desene spectaculoase de mari dimensiuni, menite a fi o sinteză a temelor majore din creația sa: Hecatele, Îngerii, Zborul frânt al lui Icar, Calvarul, Lacustrele bacoviene.
Creatorul Monumentului Electricității - Prometeu de la Barajul Vidraru și al ansamblului dedicat poetului George Bacovia de la Bacău, Constantin Popovici (1938-1995), a fost o personalitate artistică complexă: sculptor, grafician, pictor, fotograf și poet. A studiat sculptura la Institutul de Arte „Nicolae Grigorescu” din București, fiind în același timp atras de arta grafică și de pictură, în care a folosit contrastele izbitoare și explozia de culoare, tușa fermă și sinuoasă. În ceea ce privește sculptura, artistul a asimilat tendințele unui expresionism târziu și s-a raliat concepției minimaliste din epocă. De a lungul timpului, Constantin Popovici a avut numeroase expoziții colective sau personale la Paris, Lyon, Milano, Bruxelles, Bonn, Varșovia, Moscova și Ankara. (Dan Cârlea)