Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură „Semnul de pe față”, o poveste despre om și timp

„Semnul de pe față”, o poveste despre om și timp

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Dan Cârlea - 31 Ianuarie 2017

Prin împletirea firelor metalice, sculptorul Darius Hulea invită publicul, începând de astăzi, să participe la viziunea sa asupra legăturii dintre interior și exterior, „portretele” sale tridimensionale „dând libertate privitorului să își compună în suflet, poetic, o dimensiune atemporală”, după cum decriptează criticul de artă Oliv Mircea, curatorul expoziției.

„Out Line/ Semnul de pe față” este titlul expoziției ce poate fi vizitată începând de astăzi și până pe 18 februarie 2017, la Elite Art Gallery din București. Artistul a cărui viziune despre relația omului cu timpul său și cu problemele sale o putem întrezări prin și printre fire metalice, Darius Hulea, s-a născut în anul 1987 la Alba Iulia, a absolvit Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca, la specializarea Sculptură, iar din anul 2012 a devenit membrul Uniunii Artiştilor Plastici. Până acum, Hulea a participat cu lucrările sale în cadrul unor expoziții de grup din marile orașe ale țării.

Sensurile și trimiterile subtile spre care ne pot îndrepta lucrările din fire metalice ale artistului ne sunt devoalate de criticul Oliv Mircea: „Sculptorul, făcând deosebirea în portretele sale dintre omul exterior și omul interior, optează prin natura îndeletnicirii lui, în chip necesar, pentru cel dintâi; pentru cel de-al doilea chip al omului el îi dă libertate privitorului să își compună în suflet, poetic, o dimensiune atemporală. Constantele pe care le descoperă el în semnele de pe față ale portretelor pe care le întruchipează decurg din puterea acelor personaje de a birui și de a brava timpul istoric în care au trăit. O anumită eleganță care rezidă din expresie și din stil este rezultatul forței de observare și al analizei artistice a sculptorului. Portretele expuse nu explică și nu povestesc în nici un fel dimensiunea metafizică a existenței eroice a fiecăruia dintre persoanele redate, nu explică o ființă pentru că a explica o ființă înseamnă a o aboli, a o reduce la neant, ci le face veridice punând în ele ceva din superba fire a celui care le întruchipează. Schițele acestor personaje apar cu atât mai veridice cu cât putem ghici în ele felul în care omul interior se lasă confruntat și se luptă să scape de un rău mediocru și de un bine de aceeași teapă, de anecdotic și de caduc, de istoria impusă și trăită, cât și de tenebrele care au populat și mai populează încă viața de zi cu zi a oamenilor.

Portretul, eroic și auroral, este pentru sculptor o maximă, o «schemă vie», o compoziție stilizată, dar plină de sens căreia nu-i lipsesc niciodată vigoarea și veracitatea. Nici unul dintre cei întru­chipați nu este posesor al unei «psihologii» care trebuie căutată în tenebre, cu toate că pe nici unul dintre ei nimic nu-l stânjenește, nimic nu-l sperie. Portretele nu sunt înțepenite într-o solemnitate și într-o exactitate ideală. Nu e vorba nici de o apologie, nici de preludiul unei execuții sângeroase. Este vorba în portretele lui Darius Hulea de inși aievea: contradictorii, complecși, ireductibili la o formulă încremenită și țeapănă. Nimic nu strivește vigoarea personajelor: nici grația, nici insolitul prăbușit în propriul său vid. […] «Personajele» lui Darius Hulea, purtătorii semnelor de pe față, nu arată a avea o pasiune pentru glorie și bunul nume, nici pentru vanitate și orgoliu. Pe ei nu-i locuiesc invidia și gelozia, cruzimea și perfidia, răutatea și fățărnicia. Lor, ca și sculptorului însuși, nu le-a pierit nici naivitatea, nici capacitatea cucernică de a admira. Prin aceste «Portrete», artistul pare a fi obținut o cheie a ființelor cu ajutorul căreia reușește să pătrundă în miezul lor de foc, fără a se pierde în vag și în incomprehensibil”.

Scopul Elite Art Gallery, situată în Piaţa Naţiunilor Unite nr. 3-5, bl. B2, parter, este promovarea artiștilor plastici contemporani, prin organizarea unor ample proiecte culturale ce expun publicului noi forme de exprimare artistică, abordări inovatoare ale artei moderne, precum și ale unor valori deja consacrate. Asociația implementează proiecte în domeniul artelor vizuale, muzicii, dar și proiecte educaționale.