La Biblioteca Academiei Române a avut loc, zilele acestea, lansarea ultimei ediții în limba română a volumului „Cartea neagră a comunismului. Crime, teroare, represiune”, coordonat de istoricul francez
Studiile de perspectivă ale lui Tattarescu
Muzeul Municipiului București găzduiește expoziția „Tattarescu - Studii de perspectivă”, care completează portretul artistului și pune în valoare preocupările sale din vremea studenției.
unt desene care au devenit lucrări de sine stătătoare și mărturii importante pentru valorificarea patrimoniului și cercetarea istoriei învățământului artistic instituționalizat din epocă.
Expoziția dedicată marelui pictor Tattarescu pune la dispoziția publicului iubitor de artă schițe și studii ale artistului de la început de drum. Sunt lucrări din patrimoniul Muzeului Municipiului București, care ilustrează o altă latură a lui Gheorghe Tattarescu. În cadrul expoziției veți avea ocazia să vedeți și o colecție de caiete de schițe, dar și prima medalie luată de un artist român la un concurs desfășurat la Roma.
Rodica Ion, curatorul expoziției, consideră că „o astfel de expunere reprezintă o șansă de a vedea parcursul artistic al unui pictor și de a arăta publicului lucrări prea puțin cunoscute. Avem nouă studii de perspectivă în mai multe planuri și trei desene artistice în care se vede foarte bine felul în care studentul s-a folosit de știința perspectivei. Artistul a reușit să creeze lucrări dinamice, care transmit un amalgam de trăiri și sentimente. Pe lângă pictura murală, care l-a consacrat, Tattarescu a avut o pregătire academică specifică dobândită în Italia, pe care a preluat-o și a implementat-o în învățământul românesc, când s-a deschis Școala de Belle Arte din București. Aceste desene reprezintă o mărturie a începutului învățământului artistic instituționalizat românesc.”
Expoziția dedicată perioadei de studenție a lui Gheorghe Tattarescu este deschisă până la data de 27 septembrie 2020 și poate fi vizitată la Palatul Suțu, de miercuri până duminică, în intervalul orar 10:00-18:00.
(Alexandra Drugan)