Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Teatru de nivel european la Bucureşti

Teatru de nivel european la Bucureşti

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Maria Dobrescu - 29 Octombrie 2010

Festivalul Naţional de Teatru (FNT) împlineşte, cu această nouă ediţie, ce se va desfăşura între 30 octombrie şi 7 noiembrie în Capitală, 20 de ani de existenţă, tot atâta cât are şi fragila noastră democraţie postcomunistă.

Deşi manifestarea teatrală de la Bucureşti, organizată în fiecare an cu sobrietatea profesionalismului şi a responsabilităţii, ar trebui să reflecte meandrele societăţii româneşti de tranziţie, FNT a devenit pentru iubitorii de cultură o bulă de oxigen vitală. Şi asta datorită nivelului artistic ridicat al creaţiilor din festival, a plăsmuirilor surprinzătoare ale regizorilor, scenografilor, actorilor care au făcut ca această artă dramatică să nu se mai circumscrie sistemului inversat de valori din România - un brand de ţară al ultimelor două decenii -, ci să fie aliniat celor autentice, europene. Ediţia de anul acesta, cu numărul 20, va pune accent pe promovarea, în egală măsură, atât a companiilor independente, cât şi a instituţiilor de stat, singurul criteriu al selectării lor fiind calitatea producţiilor. Pe lângă structura oficială a festivalului, se vor desfăşura şi alte evenimente conexe care ar putea interesa un public iubitor de teatru în toate formele sale. Una dintre secţiuni este "FNT vă recomandă", iniţiată încă din 2008, ce include producţii de teatru, conferinţe, lansări de carte, lecturi, dezbateri, expoziţii, organizate de diferite instituţii.

Purcărete şi Castellucci

În categoria "Off" vor putea fi vizionate trei producţii din străinătate: "Who is Fergus Kilpatrick?", un spectacol de Jose Miguel Jimenez, şi "Cartea viţelului", scenariul de Codrina Pricopoaia, regia Dominique Fataccioli, care se vor juca la Teatrul Foarte Mic, şi "Trespass", coregrafia Thomas Noone şi Rob Tannion, care se va juca la Centrul de Cultură al MAI. Dintre premiere amintim: "Măsură pentru măsură", de Matthias Langhoff (Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca), şi un spectacol de Rodrigo Garcia (Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Timişoara). Selecţia naţională a FNT include spectacole din toate marile teatre din ţară, printre care "Breaking the Waves" ("Viaţa binecuvântată a lui Bess"), montat de Radu Nica după filmul lui Lars Von Trier la Teatrul "Radu Stanca" din Sibiu, "Herr Paul", prezentat de Radu Afrim la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ, "20/20", piesă montată de Gianina Cărbunariu la Studio Yorick de la Târgu-Mureş, "Odiseea" - spectacol montat de Tim Carroll la Teatrul Naţional "Marin Sorescu" din Craiova şi "Strigăte şi şoapte" de Andrei Şerban (Teatrul Maghiar de Stat din Cluj). Două mari repere ale FNT vor fi regizorul italian Romeo Castellucci, care vine pentru prima dată în România cu spectacolul său de musical "Hey Girl!", o combinaţie de teatru şi artă plastică, şi Silviu Purcărete, cu "Regele moare" de Eugen Ionesco. Sunt foarte multe evenimente incluse în FNT care ar putea constitui, pentru o scurtă perioadă, o alternativă la agresiunea media, la disputele politice şi nemulţumirile stradale, alternativă culturală care a reprezentat, cândva, un mod de supravieţuire în România.