Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie 124 de ani de învățământ secundar modern în România

124 de ani de învățământ secundar modern în România

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 24 Martie 2022

La data de 23 martie 1898 a fost adoptată Legea învăță­mân­tului secundar și superior, elaborată de Spiru Haret și C. Dimitrescu-Iași, care instituia învăță­mântul secundar de opt clase în două cicluri (inferior și superior) și în secții (modernă, reală și clasică), gimnazii și școli normale și organiza mai temeinic învăță­mân­tul superior.

A fost socotită drept una dintre legile care au pus bazele învăță­mân­tului modern românesc. Practic, aceasta înlocuia învățământul clasicist, teoretic, care nu ținea seamă de nevoile concrete ale țării, cu un învăță­mânt în care prevalau științele, astfel încât absolvenții să poată avea o pregătire adecvată și adaptată la nevoile de atunci ale so­cietății. 

Spiru Haret (1851-1912) a fost ministru al instrucțiunii publice în trei mandate: 31 martie 1897 - 11 aprilie 1899, 14 februarie 1901 - 22 decembrie 1904 şi 12 martie 1907 - 29 decembrie 1910, perioadă în care a reorganizat întregul învăţământ românesc.