Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Aproximativ 45% rata de promovare la titularizare

Aproximativ 45% rata de promovare la titularizare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 29 Iul, 2021

Mai exact, doar 44,47% dintre candidaţii care au participat la concursul de titularizare în învăţământul preuniversitar de stat au obţinut note peste 7. Procentul este în scădere faţă de anii anteriori, când cifrele arătau: 58,66% în 2020, 46,86% în 2019, 47,40% în 2018 şi 45,73% în 2017.

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă la concursul pentru ocuparea posturilor didactice din în­vățământul preuniversitar - sesiunea 2021 au fost publicate pe pa­gina web dedicată, titulari­za­re.edu.ro. Dacă notele peste 7 (şapte) sunt mai puţine faţă de anii precedenţi, procentul notelor între 5 și 7 este de 35,49%, în creștere comparativ cu anul trecut (27,23%). Potrivit analizei statistice a Ministerului Educaţiei, din promoția curentă, doar 40,63% dintre candidați au obținut note peste 7 (șapte) comparativ cu 58,38% în 2020, 46,79% în 2019, 46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017.

La proba scrisă pentru ocuparea posturilor didactice din învăță­mân­tul preuniversitar s-au prezentat 27.301 candidați din totalul de 34.120 înscriși. „În centrele de evaluare au fost notate 25.059 de lucrări, întrucât 2.193 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 8 candidați au fost eliminați, iar lucrările a 41 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei. Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2021-2022”, a precizat ministerul într-un comunicat. 

Aşadar, 2.193 de candidaţi, adică aproape 10% din totalul celor care s-au prezentat la concurs, au ieşit din sală după ce au văzut subiectele. La nivel naţional, doar 130 dintre ei au obținut nota 10. Contestaţiile au putut fi transmise şi prin e-mail, până ieri, 28 iulie, iar rezultatele finale se vor afișa în data de 3 august, la sediile inspectoratelor șco­lare județene și pe site.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), can­di­dații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7, iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5. Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs prin ordonanţă de urgenţă. „Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de inspectoratele școlare, în intervalul 4-5 august”, după cum informează Ministerul Educaţiei.

Într-o intervenţie televizată, ministrul educaţiei Sorin Cîmpeanu a comentat rezultatele slabe la concursul de titularizare: „Motivul este scăderea constantă a atracti­vității profesiei de dascăl, chiar dacă și în anii 2018, 2019 au fost înregistrate procente asemănătoare. Atunci când avem nevoie de echitate în educație, când avem nevoie de profesori bine pregătiți în școlile din mediul rural, de exemplu, cu acest salariu de 2.400-2.500 de lei net este greu să convingi cei mai buni absolvenți ai învățământului superior să se îndrepte spre profesia de dascăl. Însă, în educație, dincolo de resursele financiare, dincolo de infrastructură, e nevoie în primul rând de dascăli și de măsuri care să redea atractivitatea profesiei de dascăl”. (O. N.)