Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Competenţele elevilor de clasa a IV-a s-au îmbunătăţit la matematică

Competenţele elevilor de clasa a IV-a s-au îmbunătăţit la matematică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 06 Decembrie 2024

Raportul internațional „Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2023) - Tendințe în studiul internațional al matematicii și științelor”, desfă­șurat în România de Universitatea din București, cu finanțarea Ministerului Educației (ME), evidenţiază creşterea nivelului de competenţă a elevilor la disciplina matematică. Îmbunătăţirea s-a constatat în special la clasa a IV-a, unde 94% dintre elevii români ating cel puțin nivelul minim de competență, iar 16% dintre aceștia obțin un scor care îi plasează la cel mai avansat nivel. La nivelul clasei a VIII-a, doar 83% dintre elevi ating cel puțin nivelul minim de competență şi 9% ating cel mai avansat nivel. 

Asociația Internațională pentru Evaluarea Performanțelor Edu­caționale (International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA) a lansat Raportul internațional „Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2023) - Tendințe în studiul internațional al matematicii și științelor”, care „oferă infor­ma­ții valoroase pentru îmbună­tă­țirea permanentă a politicilor educa­ționale și a practicilor de predare și evaluare”, transmite ME într-un comunicat.

Astfel, competențele elevilor de clasa a IV-a s-au îmbunătățit semnificativ în ultimii 12 ani la matematică și științe. „Elevii români au obținut 542 de puncte, cu 39 de puncte peste media internațională (503 puncte). Scorul mediul obținut de elevii români la matematică, în 2023, este cu 60 de puncte mai mare decât scorul obținut în 2011. În ceea ce privește distribuția pe niveluri de performanță, 94% dintre elevii români ating cel puțin nivelul minim de competență, iar 16% dintre aceștia obțin un scor care îi plasează la cel mai avansat nivel”, a arătat ME.

O creştere semnificativă se constată şi la ştiinţe, elevii români obținând 526 de puncte, cu 32 de puncte peste media internațională (494 de puncte). Scorul mediu obți­nut de elevii români la științe, în 2023, este cu 21 de puncte mai mare decât scorul obținut în 2011, 93% dintre elevii români ating cel puțin nivelul minim de competență, iar 10% au atins cel mai avansat nivel.

În ceea ce-i priveşte pe elevii români de clasa a VIII-a, competenţele acestora la matematică s-au îm­bu­nătățit semnificativ, în ultimii 4 ani, însă la științe se constată un regres. Astfel, elevii români au obținut 496 de puncte, cu 18 puncte peste media internațională (478 de puncte), 83% dintre aceştia ating cel puțin nivelul minim de compe­ten­ță, iar 9% se încadrează la nivelul cel mai avan­sat. Privitor la ştiințe, elevii români au obținut 466 de puncte, cu 12 puncte sub media internațională (478 de puncte), doar 79% dintre elevii români atingând cel puțin nivelul minim de compe­tență. 

„Competențele de matematică și științe fac parte din competențele secolului 21 și sunt extrem de necesare în contextul dezvoltărilor din economie, societate, tehnologie. Este recunoscut rolul lor în dezvoltarea abilităților de gândire critică și rezolvare a problemelor de care este tot mai mare nevoie în viața de zi cu zi. Studiul TIMSS 2023 ne arată o îmbunătățire a rezultatelor pentru România, ceea ce este o veste bună. Urmează ca în perioada următoare să analizăm toate datele și să identificăm factorii care ne-au adus aici, dar să vedem și unde sunt zonele pe care putem să le îmbunătățim astfel încât să putem susține progresul elevilor pe termen lung”, a declarat Daniela Avârvare, coordonatoarea națională a TIMSS 2023. 

Ministrul educaţiei, Ligia Deca, a subliniat că studiul confirmă faptul că „trebuie să investim mai mult în educația matematică și științifică la gimnaziu” şi a evidenţiat măsurile care, în opinia acesteia, vor contribui la îmbunătăţirea rezultatelor la următoarea ediţie a studiului: bursele de reziliență, Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, programul „Învățare remedială” și formarea profesorilor pentru alfabetizarea funcțională. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației