Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Cum ne comportăm la şcoală în caz de cutremur

Cum ne comportăm la şcoală în caz de cutremur

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 04 Martie 2021

Astăzi se împlinesc 44 de ani de la ultimul mare cutremur de pământ înregistrat în România, în urma căruia au murit peste 1.500 de oameni, blocuri întregi s-au prăbuşit în Capitală, iar alte zeci de mii de locuinţe din întreaga ţară au fost afectate. Un cutremur similar celui din 1977 s-ar putea produce oricând, chiar în timpul zilei, când mulţi copii şi profesori sunt la şcoală. Efectele unui cutremur depind de mai mulţi factori, susţin specialiştii, între care şi modul de reacţie în timpul seismului. 

Potrivit informaţiilor cuprinse într-un ghid elaborat de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), în cazul unui cutremur care îi surprinde pe elevi în timpul orelor, aceştia se vor adăposti sub bănci, ţinându-se cu mâinile de picioarele mobilierului, sau se vor aşeza ghemuit lângă bancă, protejându-şi ceafa cu mâinile. De asemenea, este important ca cei aflaţi pe rândul de la fereastră să se întoarcă cu spatele la geamuri. Este crucial ca, în aceste momente, elevii să-şi păstreze calmul, iar profesorul de la clasă are un rol esenţial în acest sens. 

Tot cadrul didactic va decide după seism şi eventualele replici dacă se poate face evacuarea în condiţii de siguranţă, verificând accesibilitatea pe hol şi pe scări. Ulterior, elevii vor părăsi clădirea în mod organizat, fără să alerge, fără să se îmbrâncească, ţinând, pentru protecţie, ghiozdanul dea­supra capului. 
În cazul în care cutremurul se produce când elevul se află în drum spre şcoală sau spre casă, acesta se va îndepărta cât mai repede de clădiri, de vitrine sau geamuri şi se va aşeza ghemuit, la pământ. Materialul informativ întocmit de ­IGSU, extrem de util copiilor de ciclu primar care merg la şcoală fizic, poate fi accesat la adresa din link. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   cutremur