Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Din toamnă, şcolile vor funcţiona după un nou regulament

Din toamnă, şcolile vor funcţiona după un nou regulament

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 08 Iulie 2022

Un nou Regulament-cadru de organizare şi funcţionare a şcolilor din învăţământul preuniversitar (ROFUIP) a fost aprobat prin ordin al ministrului educaţiei. În noul act normativ există mai multe elemente de noutate, acestea urmând a fi valabile de la 1 septembrie 2022. 

Astfel, pe parcursul unui an şcolar elevii vor beneficia de cel puțin un plan individualizat de învățare, elaborat în urma evaluărilor susținute și după interpretarea rezultatelor de către cadrul didactic. Cadrul didactic va fi cel care va decide dacă elevul are sau nu nevoie de ore remediale. 

Noul ROFUIP mai prevede că elevii nu vor putea fi exmatriculaţi, excepţie făcând cei din învăţământul postliceal „care nu are caracter obligatoriu”, iar cei din clasele pregătitoare şi întâi nu vor putea fi lăsaţi repetenţi, chiar dacă „au manifestat dificultăţi de învăţare, menţionate în raportul de evaluare a dezvoltării fizice, socioemoţionale, cognitive, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare”. Aceştia vor rămâne în clasele în care au învăţat, iar anul şcolar următor vor intra într-un „program de remediere/recuperare şcolară”, care va fi realizat de învăţător ajutat de un specialist din cadrul centrelor judeţene de resurse şi asistenţă

educaţională.Prevederile ROFUIP au fost corelate şi cu noua structură a anului şcolar, formată din module, astfel că la fiecare disciplină se va încheia anual o singură medie. 

De asemenea, elevii de clasa a IX-a se vor putea transfera în timpul anului şcolar sau al vacanţelor şcolare doar „în situaţii medicale deosebite”, în baza documentelor justificative, sau în alte situaţii excepţionale, precum schimbarea domiciliului. (O. N.)