Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Doi din trei profesori au nevoie de perfecţionare
Aproximativ 66,2% din cadrele didactice spun că au nevoie de cursuri de perfecţionare pentru a putea preda on-line, în condiţiile în care 53,6% din profesorii care au răspuns la chestionar au urmat în ultimii cinci ani cel puţin un curs de formare, potrivit sondajului realizat de Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, citat de Agerpres. Realizat în perioada 27 octombrie - 2 noiembrie 2020, la acest sondaj au răspuns peste 8.500 de cadre didactice, cele mai multe dintre acestea (40,4%) fiind în categoria de vârstă 40-49 de ani.
Pe de altă parte, 37% din cadrele didactice care au răspuns la chestionar au fost obligate să-şi achiziţioneze un laptop/tabletă pentru a putea preda, iar 33% au plătit din propriul buzunar peste 1.000 de lei pentru a putea preda on-line. „Doar 54,2% dintre respondenţi afirmă că autorităţile locale au venit în ajutorul şcolilor. Cele mai multe dintre acestea au asigurat măşti de protecţie şi materiale igienico-sanitare. Sunt însă şi destul de multe unităţi administrativ-teritoriale care au achiziţionat laptopuri/tablete pentru cadrele didactice şi/sau pentru elevi şi care au montat echipamente pentru predarea în sistem hibrid şi on-line”, se menţionează în comunicatul federaţiei.
În ceea ce priveşte relaţia cu elevii şi părinţii, profesorii care au participat la sondaj au spus că aceasta este bună şi foarte bună și doar 97 profesori au precizat că relaţia cu elevii este foarte slabă, în timp ce 229, cu părinţii. Totodată, peste 40% dintre respondenţi predau exclusiv în sistem on-line (scenariul roşu), 32,7% în sistem hibrid (scenariul galben) şi doar 25% faţă în faţă (scenariul verde).
Potrivit Federaţiei „Spiru Haret”, atât autorităţile locale, cât şi cele centrale trebuie să aloce fonduri substanţiale pentru a permite cadrelor didactice să desfăşoare un act educaţional de calitate şi pentru a garanta accesul tuturor preşcolarilor/elevilor la cursuri, indiferent cum se desfăşoară acestea - fizic, hibrid sau on-line.
(Oana Nistor)