Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Doi din trei profesori au nevoie de perfecţionare

Doi din trei profesori au nevoie de perfecţionare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 05 Noiembrie 2020

Aproximativ 66,2% din cadrele didactice spun că au nevoie de cursuri de perfecţionare pentru a putea preda on-line, în condiţiile în care 53,6% din profesorii care au răspuns la chestionar au urmat în ultimii cinci ani cel puţin un curs de formare, potrivit sondajului realizat de Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, citat de Agerpres. Realizat în perioada 27 octombrie - 2 noiembrie 2020, la acest sondaj au răspuns peste 8.500 de cadre didactice, cele mai multe dintre acestea (40,4%) fiind în categoria de vârstă 40-49 de ani.

Pe de altă parte, 37% din cadrele didactice care au răspuns la chestionar au fost obligate să-şi achiziţioneze un laptop/tabletă pentru a putea preda, iar 33% au plătit din propriul buzunar peste 1.000 de lei pentru a putea preda on-line. „Doar 54,2% dintre respondenţi afirmă că autorităţile locale au venit în ajutorul şcolilor. Cele mai multe dintre acestea au asigurat măşti de protecţie şi materiale igienico-sanitare. Sunt însă şi destul de multe unităţi administrativ-teritoriale care au achiziţionat laptopuri/tablete pentru cadrele didactice şi/sau pentru elevi şi care au montat echipamente pentru predarea în sistem hibrid şi on-line”, se menţionează în comunicatul federaţiei.

În ceea ce priveşte relaţia cu elevii şi părinţii, profesorii care au participat la sondaj au spus că aceasta este bună şi foarte bună și doar 97 profesori au precizat că relaţia cu elevii este foarte slabă, în timp ce 229, cu părinţii. Totodată, peste 40% dintre respondenţi predau exclusiv în sistem on-line (scenariul roşu), 32,7% în sistem hibrid (scenariul galben) şi doar 25% faţă în faţă (scenariul verde).

Potrivit Federaţiei „Spiru Haret”, atât autorităţile locale, cât şi cele centrale trebuie să aloce fonduri substanţiale pentru a permite cadrelor didactice să desfăşoare un act educaţional de calitate şi pentru a garanta accesul tuturor preşcolarilor/elevilor la cursuri, indiferent cum se desfăşoară acestea - fizic, hibrid sau on-line. 

(Oana Nistor)