Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Educaţia preşcolarului din mediul rural

Educaţia preşcolarului din mediul rural

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 28 Feb 2025

World Vision România a dat publicităii raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural 2024”, care surprinde şi date privind educaţia timpurie a copiilor cu vârste până la 3 ani împliniţi. Astfel, doar 7% dintre copiii din acest segment de vârstă sunt înscrişi la creşă, iar înscrierea la grădiniţă „începe după vârsta de 3 ani, cu un grad de cuprindere maximă la vârsta de 5 ani împliniţi (92%)”. În ceea ce priveşte segmental de vârstă 3-5 ani, aici există o rată de înscriere la grădiniţă de 87%.

„În comunităţile marginalizate accesul copiilor la educaţie preşcolară este semnificativ mai scăzut (69%) decât în cazul comunităţilor nemarginalizate (92%). Mai mult, Raportul de impact al proiectului «Start în educaţie» 2023 relevă faptul că în comunităţile vulnerabile cuprinse în proiect, unu din patru copii înscrişi la grădiniţă frecventează grădiniţa ocazional, chiar parţial, mergând uneori doar o dată pe săptămână”, se precizează într-un comunicat al World Vision România.

Deficitul de resurse financiare care nu a permis achiziţia de haine şi alte lucruri utile au fost invocate de cei mai mulţi părinţi în cazul nefrecventării grădiniţei de către copiii lor.  

De asemenea, studiul relevă că 42% dintre părinţii din mediile defavorizate se implică doar „uneori, rar sau chiar deloc” în activităţile educaţionale ale copiilor, precum lectura. Mai mult, 40% dintre părinţii copiilor preşcolari au declarat că se confruntă cu lipsa cărţilor şi a materialelor educaţionale din grădiniţe. (O.N.)

 

Citeşte mai multe despre:   Fundația World Vision România