Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Educaţia remedială, soluţia pentru orele de școală pierdute

Educaţia remedială, soluţia pentru orele de școală pierdute

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 15 Octombrie 2020

Elevii care nu au avut acces la internet au pierdut în anul şcolar 2019-2020, din cauza pandemiei de COVID-19, între 209 şi 374 de ore de şcoală, potrivit unei estimări a Fundaţiei World Vision România, ceea ce înseamnă aproape o treime din cele 35 de săptămâni de şcoală. Numărul elevilor fără acces sau cu acces limitat la laptop, tabletă, desk­top a fost de peste 900.000, potrivit unui studiu IRES din luna mai, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea Ministerului Educației şi Cercetării. 

Una dintre soluţiile la această problemă este educaţia remedială, care a devenit principala preocupare a unor societăţi cu sisteme de educaţie dezvoltate, unde redeschiderea şcolilor a adus în prim-plan golurile pe care absenţa şcolii şi a cursurilor on-line le-a lăsat în educaţia elevilor. 

„În pandemie a devenit clar că pregătirea remedială, pentru ca elevii să recupereze, este o necesitate. Suntem o ţară campioană la abandon şcolar, în top la analfabetism funcţional (40%). Şi în pandemie, şi după începutul şcolii, World Vision a continuat să lucreze cu copiii din mediul rural, dar şi cu autorităţile locale şi cu părinţii. Profesorii sprijiniţi de noi au lucrat cu copiii la diverse materii, pentru susținerea Evaluării naţionale şi a Bacalaureatului. Iar rezultatele nu au întârziat, am reuşit să avem peste 90% rată de absolvire la Bacalaureat pentru copiii din programele noastre”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, într-un comunicat citat de Agerpres.

Pentru a asigura un sprijin profesorilor care fac educaţie remedială la clasă, în aceste prime săptămâni din noul an şcolar, o opţiune viabilă ar fi un sistem de afterschool susţinut de stat, mai subliniază fundaţia. 

World Vision România continuă din luna octombrie programul „Şcoală după şcoală” în mediul rural pentru peste 5.000 de copii, prin intermediul acestuia oferind o masă caldă şi ore de educaţie remedială în regim afterschool. 

(Oana Nistor)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației  -   pandemie