Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie În educarea copilului, „totul porneşte de acasă”

În educarea copilului, „totul porneşte de acasă”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 02 Iulie 2020

Profesorii, părinţii şi autorităţile locale ar trebui să colaboreze şi să formeze abilităţi esenţiale copiilor, să-i pregătească pentru viitor, a fost concluzia specialiştilor din educaţie şi antreprenoriat participanţi la cea de-a patra conferinţă on-line organizată de programul naţional „SuperTeach”. „Totul porneşte de acasă. Copiilor trebuie să li se impună limite, cu blândeţe, cu iubire, dar să le cunoască”, a punctat prof. univ. dr. Ion-Ovidiu Pânişoară. 

Specialişti în educaţie şi antreprenoriat şi-au dat întâlnire într-o nouă conferinţă on-line, a patra, organizată de programul naţional de educaţie „SuperTeach”, ocazie cu care au interacţionat cu peste 400 de profesori participanţi. Tema principală a conferinţei a fost felul în care adulţii reușesc să formeze copii responsabili şi autonomi, fiind dezbătute, totodată, şi modalităţile prin care profesorii, părinţii şi comunitatea (autorităţile locale) pot dezvolta împreună, în rândul elevilor, un set esenţial de abilităţi, care să-i pregătească pe aceştia din urmă mai bine pentru viitor.

Printre speakeri s-au numărat Nadia Tătaru, co-fondator Itsy Bitsy FM, Ioan Popa, fost antreprenor şi primar al municipiului Reşiţa, prof. univ. dr. Ion-Ovidiu Pânişoară, directorul Departamentului de formare a profesorilor din cadrul Universităţii Bucureşti, şi Iulius Carebia, EdTech Coach al Şcolii Germano-Europeană din Singapore.

Referindu-se la modul în care se pot dezvolta independenţa şi spiritul responsabilităţii în rândul copiilor, Ion-Ovidiu Pânişoară a punctat că „totul porneşte de acasă, căci fiecare părinte are propriul stil de parenting. Părinţii-elicopter, de exemplu, au grijă de copii într-un mod exagerat, degrevându-i de lucrurile pe care ei singuri ar trebui să le facă. Copiilor trebuie să li se impună limite, cu blândeţe, cu iubire, dar să le cunoască. Dacă părinţii nu ştiu asta, copiii vor ajunge să creadă că totul li se cuvine, că trebuie să aibă mereu ultimul cuvânt şi că îi pot agresa oricând pe ceilalţi din punct de vedere verbal”. 

În acelaşi timp, profesorul trebuie să fie un model pentru elevi, după cum a subliniat Nadia Tătaru, preşedintele Asociaţiei Părinţilor Isteţi şi co-fondator Itsy Bitsy FM. „Profesorul nu ar trebui să fie preocupat doar de calitatea materiei pe care o predă, ci şi de starea sufletească a elevilor săi. Să fie atent la comportamentul lor, căci şi acest lucru intră în sfera sa de responsabilitate”, a spus aceasta, potrivit Agerpres. 

În cadrul conferinţei „SuperTeach”, Nadia Tătaru a făcut referire şi la educaţia fără bullying, susţinând că profesorii ar trebui să aibă abilitatea de a-şi da seama care sunt elevii care prezintă riscuri de a fi victime ale bullyingului.

Iulius Carebia a vorbit despre experienţa sa profesională din Asia, punctând că profesorii din România, deşi nu beneficiază de resurse precum colegii lor din alte sisteme educaţionale de pe glob, „pot aplica aceleaşi noţiuni de mentalitate deschisă în orice colţ al lumii”. El consideră că „fiecare elev are autonomie şi responsabilitate. Noi încurajăm profesorii să depăşească programa tradiţională, pentru ca elevii să înveţe într-un mod cât mai practic, să facă asocieri cu elemente din viaţa reală, care îi ajută să asimileze mai uşor cunoştinţele”.

Antreprenor cu experienţă și, în prezent, primar al municipiului Reşiţa, Ioan Popa a precizat faptul că primăriile şi autorităţile locale pot contribui cu succes la dezvoltarea educaţiei populaţiei zonelor pe care le administrează, „în orice cătun din ţară şi din lume”. Acesta i-a îndemnat pe profesorii din România să pună presiune pe autorităţile locale, astfel încât primăriile să investească, şi prin atragerea de fonduri europene, în dezvoltarea localităţilor, în tehnologizarea şcolilor, precum şi în susţinerea proiectelor comunitare derulate de societatea civilă sau diverse asociaţii şi companii. 

Lansat în 2017, „SuperTeach” este un program educaţional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) şi Educative.

(Oana Nistor)

Citeşte mai multe despre:   SuperTeach