Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Legile educaţiei ajung în Parlament

Legile educaţiei ajung în Parlament

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 31 Martie 2023

Proiectele de lege ale educaţiei au primit toate avizele necesare şi au fost aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri, urmând să fie transmise Parlamentului pentru dezbatere şi adoptare în procedură de urgenţă, după cum a transmis ministrul educaţiei, Ligia Deca. „Intrăm astfel într-o nouă dinamică şi mă bucur că putem intra într-o dezbatere cu membrii Parlamentului, în aşa fel încât, în cel mai scurt timp posibil, să putem demara reformele atât de necesare pentru sistemul de educaţie”, a transmis ministrul, într-un briefing de presă organizat la finalul şedinţei Executivului.

Pachetul de legi, a mai transmis Deca, se bazează pe viziunea generată de proiectul „România Educată”, care „a reunit deziderate şi viziunea în ansamblu a societăţii” cu scopul îndeplinirii mai multor obiective, între care „centrarea sistemului educaţional pe elev, stimularea potenţialului pe care fiecare copil îl are şi acompanierea potenţialului de la educaţie timpurie până la maturitate”. 

Alte obiective sunt „creşterea calităţii şi creşterea nivelului de alfabetizare funcţională şi a echităţii, reducerea abandonului şcolar, tot ceea ce ţine de desegregare şi de includerea copiilor diferiţi, cu particularităţi diferite, în şcoli”.

Ministrul educaţiei a mai susţinut că au fost incluse în cele două legi şi lecţiile învăţate ca urmare a „crizelor succesive” din ultimii ani: pandemie, războiul din Ucraina. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Parlamentul României