Fiecare copil, indiferent de culoare, rasă, limbă, sex sau religie, are dreptul, între altele, la protecţie, îngrijire, odihnă şi recreere, educaţie, sănătate şi informare. Statul, prin instituţiile sale, fam
Legile educaţiei ajung în Parlament
Proiectele de lege ale educaţiei au primit toate avizele necesare şi au fost aprobate în şedinţa de Guvern de miercuri, urmând să fie transmise Parlamentului pentru dezbatere şi adoptare în procedură de urgenţă, după cum a transmis ministrul educaţiei, Ligia Deca. „Intrăm astfel într-o nouă dinamică şi mă bucur că putem intra într-o dezbatere cu membrii Parlamentului, în aşa fel încât, în cel mai scurt timp posibil, să putem demara reformele atât de necesare pentru sistemul de educaţie”, a transmis ministrul, într-un briefing de presă organizat la finalul şedinţei Executivului.
Pachetul de legi, a mai transmis Deca, se bazează pe viziunea generată de proiectul „România Educată”, care „a reunit deziderate şi viziunea în ansamblu a societăţii” cu scopul îndeplinirii mai multor obiective, între care „centrarea sistemului educaţional pe elev, stimularea potenţialului pe care fiecare copil îl are şi acompanierea potenţialului de la educaţie timpurie până la maturitate”.
Alte obiective sunt „creşterea calităţii şi creşterea nivelului de alfabetizare funcţională şi a echităţii, reducerea abandonului şcolar, tot ceea ce ţine de desegregare şi de includerea copiilor diferiţi, cu particularităţi diferite, în şcoli”.
Ministrul educaţiei a mai susţinut că au fost incluse în cele două legi şi lecţiile învăţate ca urmare a „crizelor succesive” din ultimii ani: pandemie, războiul din Ucraina. (O. N.)