Noapte senină de toamnă. Cerul și-a înveșmântat trupul de catifea neagră în mantia-i de stele. Luna se joacă de-a v-ați ascunselea cu bumbii aurii, pitindu-se pe după un vârf de munte. Privesc cerul și mă bucur de frumusețea lui, gândindu-mă la minunatul nostru Creator, Căruia psalmistul i-a închinat cuvinte de laudă: „Cerurile spun slava lui Dumnezeu și facerea mâinilor Lui o vestește tăria” (Psalmul 18, 1). Din peștera Sfinților Misail și Daniil, gândul meu de mângâiere se îndreaptă către tine, surioara mea dragă, cu nume de dor.
Mărturisire și viață prin învățământ
Suplimentul Lumina Educației a apărut într-un context determinat de promovarea importanței și a statutului învățământului religios din România, în condiţiile generate de exprimarea explicită a acordului părinților sau elevului major pentru studiul disciplinei Religie.
În acel context specific a fost valorificată și materializată efectiv cooperarea dintre Biserică, Familie și Școală, prin implicarea nemijlocită a slujitorilor Bisericii (ierarhi, preoți și credincioşi), prin mărturisirile cu impact semnificativ ale unor specialiști din diferite domenii (a fost o ocazie de conștientizare a forței mărturisitoare a laicatului), prin implicarea jertfelnică a părinților (un catalizator deosebit fiind APOR - Asociația Părinți pentru Ora de Religie) și prin angajarea slujitorilor Școlii (în mod special a profesorilor de religie).
Deși a apărut în contextul respectiv, marcat de provocări semnificative la adresa învățământului religios, suplimentul Lumina Educației a avut o motivație programatică mai cuprinzătoare: de a mărturisi vocația specifică a învățământului, în mod particular cel teologic și religios, și de a promova menirea fundamentală a Școlii în condiţiile societăţii actuale.
Lumina Educației și-a propus dintru început și cred că este important să continue pe linia asumării a două coordonate majore: dimensiunea mărturisitoare și exprimarea viului, a luminii edificatoare pentru viață, specifice unui învățământ care, înainte de informaţii, competențe și abilități, pune accentul pe caracterul formativ - de formare și de consolidare a unor caractere puternice, astfel încât generațiile actuale de copii și tineri să fie pregătite să răzbată în viață.