Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Patrimoniul şi istoria locală se învaţă (şi) la şcoală

Patrimoniul şi istoria locală se învaţă (şi) la şcoală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 10 Feb 2022

Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău (MJIAZ) a dat startul unui program educaţional dedicat elevilor din mediul rural. Muzeografii vor poposi pe parcursul anului în mai multe şcoli rurale şi le vor oferi elevilor posibilitatea să participe la ore de istorie „altfel”, atractive şi interactive, după cum au anunţat reprezentanţii instituţiei de cultură. 

Primele activităţi din cadrul proiectului educaţional gândit şi implementat de specialiştii MJIAZ s-au desfăşurat în comuna Letca şi urmează, tot în luna februarie, alte trei comune din judeţ: Vârşolţ, Pericei şi Valcău de Jos. „Primul popas pe care l-am făcut în cadrul proiectului dedicat elevilor din mediul rural a fost la Școala Gimnazială nr. 1 din Letca. Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă Zalău a propus activitatea educațională «SCRIBUL - de la tăbliță la tabletă», susținută de muzeograful Marcela Băbănaș. Într-o manieră creativă, i-am provocat pe elevii din clasele a II-a, a IV-a, a V-a și a VI-a la o întoarcere în timp, la scrierea hieroglifică, caligrafică, scrierea decorativă, care va transforma literele şi cuvintele în adevărate opere de artă”, au informat reprezentanţii instituţiei muzeale. 

În cadrul atelierului, elevii s-au familiarizat cu noțiuni despre istoria și evoluția scrierii și a instrumentelor de scris și au experimentat scrierea hieroglifică, utilizând diverse instrumente de scris, a mai precizat sursa citată. Obiectivul proiectului este acela de a-i apropia pe copiii din mediul rural de patrimoniul sălăjean şi de istoria locală.

„Condiţiile şi restricţiile dictate de situaţia pandemică ne-au făcut conştienţi de dificultatea şcolilor, mai ales a celor din mediul rural, de a facilita elevilor accesul la patrimoniul cultural, astfel că ne asumăm rolul de a veni în sprijinul acestora, ca parte a misiunii noastre şi ca expresie a dorinţei de a restitui comunităţii locale parte din investiţia ei în noi. Specialiştii instituţiei au gândit o ofertă de activităţi şi ateliere atractive şi ins­truc­tive pentru elevi, care să le dezvolte apetitul pentru cunoaştere şi să le ofere repere importante legate de istoria locală”, a declarat, într-un comunicat de presă, Corina Bejinariu, managerul MJIAZ. 

La Pericei, elevii vor afla detalii interesante despre artistul sălăjean Ioan Sima, fiu al satului, şi vor învăţa să deseneze cu cărbune. Până la finalizarea anului şcolar 2021/2022, în luna iunie, mai sunt programate o serie de ateliere şi activităţi atractive: armele strămoşilor şi un atelier de tir cu arcul (comuna Gâlgău), respectiv Vitraliul - Lumini şi umbre (comuna Hida), reconstituiri virtuale ale castrului de la Porolissum (modelări 3D) şi vizită în sit cu grupuri de copii din comunele Creaca ­şi Mirşid, dar şi o prezentare a colecţiei de entomologie privind ciclul de viaţă al insectelor (comu­na Fildu de Jos).

„După vacanţa de vară, programul în şcolile din judeţ va continua cu alte activităţi, precum povestea lutului, etnograf pentru o oră, monedele strămoşilor sau pomi tradiţionali de Crăciun. Ne dorim să implicăm în aceste activităţi un număr cât mai mare de copii din diferite zone ale judeţului, astfel încât să convingem că suntem o instituţie muzeală apropiată de publicul nostru, dar şi să ofertăm comunităţilor locale proiecte educative centrate pe promovarea şi valorificarea patrimoniului cultural”, a subliniat managerul MJIAZ. (O. N.)