În primele două luni ale anului şcolar, incidenţa violenţei a fost de două ori mai mare în rândul elevilor din ciclul primar faţă de cei de gimnaziu şi de patru ori mai mare comparativ cu adolescenţii,
Profesori merituoşi din învăţământul public
Miercuri, 18 mai, la Bucureşti, au fost premiaţi, în cadrul galei MERITO 2022, 14 profesori valoroşi din toată ţara, cu performanţe deosebite în activitatea pe care o desfăşoară la catedră.
„Profesorii selectați în generația 2022, din învăţământul preuniversitar public, merită recunoașterea și mulțumirile oferite la scenă deschisă, din partea comunității Romanian Business Leaders (RBL), a generațiilor anterioare MERITO și profesioniștilor din educație, pe care îi avem alături de noi, offline și online. Avem nevoie de oameni care să ne inspire, care să devină multiplicatori de performanţă şi calitate «la firul ierbii», sau care să ne conducă spre schimbări pozitive la nivelul întregului sistem educaţional”, au transmis organizatorii.
Între profesorii care au primit recunoaşterea publică se numără şi Nicoleta şi Emil Munteanu, profesori de limba şi literatura română la Colegiul Naţional Iaşi, care „din dragoste de carte” promovează lectura şi mai ales dezbaterile cu elevii pe marginea cărţilor citite, provocându-i să participe în mod activ şi critic la orele de limba şi literatura română.
Într-un interviu acordat Ziarului Lumina, profesorul Emil Munteanu, care este dascăl şi pentru elevii de la Liceul „Varlaam Mitropolitul” din Iaşi - instituţie de învăţământ aflată sub oblăduirea Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, a subliniat importanţa lecturii în formarea unui individ: „Rămâne esențial dialogul pe marginea volumelor citite, consistența și constanța lui. În afara acestui dialog, cărțile mor încet înăuntrul nostru, interesul se pierde. Plăcerea transformată în necesitate de a citi se dobândește greu, e nevoie de timp, de răbdare, de nesfârșite exerciții de întreținere a curiozității. E o educație sentimentală care nu se termină niciodată, pe care profesorul o poate ghida la început, dar care se va desăvârși în absența lui”. (O. N.)