Domnul meu și Dumnezeul meu, cu ce-l putem bucura noi, copiii, părinții și dascălii pe aproapele nostru, în aceste zile minunate de sărbătoare? Către cine să ne deschidem acum, Părinte, cerul inimii noastre,
Program de educaţie şi cultură media
Ministerul Educației și Cercetării (MEC), reprezentat de ministrul Monica Anisie (foto), și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) au încheiat un protocol de colaborare, cu scopul de a-i ajuta pe elevii de liceu din România să dobândească competențe media, „într-un context în care interacțiunea cu informația și, implicit, cu dezinformarea a devenit parte dominantă a vieții de zi cu zi și a procesului de învățare”. Un prim pas în acest sens este introducerea programului „Predau educație media - Laboratorul de educație și cultură media”, dezvoltat de CJI, în proiectul de testare a unor noi competențe, conținuturi și metode de învățare. Proiectul va deveni operaţional din anul 2021 în cadrul unităților de învățământ liceal cu statut de școală-pilot, potrivit unui comunicat al MEC.
„Concret, protocolul presupune implementarea unui modul de învățare extracurricular în domeniul educației media pentru copii și tineri, iar minimum 480 de cadre didactice de limba și literatura română, care predau la nivel liceal, vor fi formate și certificate printr-un program conceput în acest scop. De asemenea, în proiect este inclusă şi operaționalizarea unei platforme de educație media pentru profesori și elevi, cu instrumente de formare, asistență, monitorizare/raportare și evaluare în sistem on-line, dar şi un ghid privind drepturile copilului, ca parte integrantă a drepturilor omului, în contextul educației media”, informează MEC.
Prin programul „Predau educație media - Laboratorul de educație și cultură media”, elevii dobândesc abilități de gândire critică în virtutea cărora vor putea să distingă faptele de opinii, să deconstruiască mesajele media și să interacționeze într-un mod responsabil cu rețelele sociale. Programul se înscrie în aria generală Media and Information Literacy (MIL), așa cum este descrisă de UNESCO, și în prioritățile Comisiei Europene, așa cum sunt ele formulate în DIRECTIVA (UE) 2018/1808 - Directiva serviciilor mass-media audiovizuale. (O. N.)